Presedintia acuza: campaniile de presa au „vulnerabilizat“ securitatea nationala
Pentru prima data dupa 1989, campaniile de presa la comanda au fost definite, in Strategia de Aparare a Romaniei, drept un risc serios la adresa securitatii tarii, informeaza cotidianul Gandul.
In documentul trimis, ieri, Parlamentului se arata: "Fenomenul campaniilor de presa la comanda cu scopul de a denigra institutii ale statului, prin raspandirea de informatii false despre activitatea acestora, presiunile exercitate de trusturi de presa asupra deciziei politice in vederea obtinerii de avantaje de natura economica sau in relatia cu institutii ale statului reprezinta o alta vulnerabilitate a statului roman".
Printre principalele vulnerabilitati ale Romaniei sunt diminuarea capacitatii de aplicare a legii de catre unele institutii ale statului, capacitatea administrativa redusa la nivel central si local si politizarea excesiva a unor institutii, atat la nivel local, cat si national, coruptia, evaziunea fiscala, contrabanda si practicile specifice economiei subterane.
Pe acelasi subiect: