Criza naste noi afaceri: scoala de capitan de iaht
Odata cu atatea mii de afaceri, criza a bagat la apa si vanzarile de iahturi. Ca sa nu se scufunde de-a binelea, firmele de profil de la noi s-au transformat in scoli de navigatie pentru ambarcatiuni cu panze.
In portul Mangalia, de exemplu, la cursuri preda un instructor care a lucrat in marina militara britanica, invitat special de la cea mai renumita scoala de iahting din Anglia. Pregatirea viitorilor lupi de mare costa intre 250 si 750 de euro.
Valurile nu sint chiar prietenoase si vantul scutura zdravan panzele. Primii cinci cursanti din acest sezon stiu insa deja sa stapaneasca ambarcatiunea, pe o vreme chiar si mai potrivnica.
"Am lucrat foarte multi ani pe navele de croaziera, dar fara panze, si e prima oara cand fac aceste cursuri si mereu mi-am dorit ca intr-o zi sa reusesc sa am autonomia, sa am toate cunostintele incat sa pot naviga singur sau cu prietenii mei, sa putem inchiria barci si sa facem croaziere", spune cursantul Bogdan Tecalau.
Dupa 5 zile de pregatire intensiva, fiecare cursant primeste brevetul de navigator care ii deschide portile marii. Cu documentul in buzunar, poate inchiria singur un iaht cu panze si naviga catre orice destinatie.
Despre profesorul de navigatie, organizatorul cursurilor n-are decit superlative. Politicos, ca orice britanic, Steve isi lauda invataceii: ii sunt simpatici pentru ca sunt veseli si vorbesc foarte bine engleza.
Viitorii capitani de yaht au invatat inclusiv cum sa… parcheze o ambarcatiune cu vele.
Pentru cei mai putin familiarizati cu valurile, exista si cursuri de initiere, care costa 250 de euro. In 2 zile, un om al uscatului invata termenii nautici, regulile de drum, constructia iahturilor, meteorologie si norme de siguranta.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS