Echipa care va castiga finala UEFA Champions League de anul acesta se va bucura de un premiu record de aproximativ 126 milioane de euro, potrivit unui studiu comandat de MasterCard. Astfel, premiile in bani, cresterea valorii jucatorilor, sporirea drepturilor de difuzare a meciurilor la TV si cresterea notorietatii echipei – vor ajuta echipa invingatoare sa obtina un castig record, in timp ce echipa de pe locul al doilea va beneficia de un premiu estimat la 73 milioane de euro.

FC Manchester United impotriva FC Barcelona este finala la care viseaza toti pasionatii de fotbal, mai ales ca aceste echipe din Anglia si Spania sunt doua dintre cele mai valoroase din lume. Ele vor castiga in total 200 milioane de euro, aceasta finala devenind cea mai profitabila din istoria UEFA Champions League”, arata  profesorul Simon Chadwick, coordonatorul studiului.

Ce impact economic va avea finala

Londra, orasul gazda, va avea un castig economic de 52 milioane de euro,  intrucat aproximativ 110.000 de microbisti din Europa si din toata lumea vor viziona marea finala, cheltuind bani in baruri, cluburi, hoteluri, sau chiar pe stadionul Wembley. Nu doar Londra va beneficia de impactul finalei de anul acesta a UEFA Champions League. Orasul clubului invingator ar putea castiga 18 milioane euro, datorita unei cresteri a turismului si cheltuielilor locale.

Deoarece Londra este un punct central pentru mass-media din Europa, capitala britanica va avea beneficii economice din cresterea consumului de publicitate in publicatiile tiparite si electronice si din cresterea utilizarii serviciilor de telecomunicatii si new media. „Economia Londrei generata de sport a crescut rapid in ultimii ani si estimam ca pana la sfarsitul acestui deceniu activitatile economice legate de sport vor valora pana la 3.500 de milioane de euro”, arata Chadwick

Finala UEFA Champions League va stimula, de asemenea, activitatea economica, dincolo de granitele Angliei si Spaniei. Economia Europei, pe scara larga, se asteapta sa fie impulsionata de un castig de aproximativ 100 milioane de euro, intrucat milioane de suporteri vor viziona meciul in baruri si isi vor cheltui banii pe bunuri de larg consum, in timp ce pariurile vor creste pe intreg continentul.
 
Doua dintre cele mai valoroase echipe din istorie

Conform studiului MasterCard, valoarea estimata a finalei UEFA Champions League de anul acesta va depasi toate recordurile economice si se datoreaza in mare parte celor doua echipe ramase in competitie. Anul trecut, revista Forbes a desemnat Manchester United drept cea mai valoroasa marca sportiva  din lume, in timp ce FC Barcelona a ocupat locul opt.

Raportul apreciaza ca finala din acest an a UEFA Champions League va atrage un interes fara precedent din partea tarilor din America Latina, iar impactul economic va depasi 100 de milioane de euro. In total sunt 12 jucatori latino-americani in cele doua echipe finaliste. In plus, se considera ca 40% din populatia Americii Latine are origini spaniole, ceea ce inseamna ca interesul de pe continent va atinge noi recorduri anul acesta.