ZF Friedrichshafen cumpara TRW, prezenta si in Romania, si devine al doilea cel mai mare producator de piese auto din lume. Tranzactia: 11,74 mld. dolari
Producatorul german de componente ZF Friedrichshafen va cumpara compania rivala americana TRW Automotive in schimbul a 11,74 miliarde de dolari, relateaza ABC News.
Incluzand datoriile TRW, valoarea totala a acordului va ajunge la 13,5 miliarde de dolari.
In urma tranzactiei, ZF Friedrichshafen va deveni cel de-al doilea mare producator de piese auto la nivel mondial, cu vanzari consolidate estimate la aproximativ 41 de miliarde de dolari pe an. Cea mai mare companie de componente auto, Robert Bosch, a raportat anul trecut vanzari de 59 de miliarde de dolari.
ZF Friedrichshafen a anuntat ca va plati 105,6 dolari pentru o actiune TRW, cu 2% peste pretul de inchidere de vineri si cu 16% peste pretul la care au fost tranzactionate titlurile TRW pe 9 iulie, cand producatorul german a anuntat ca analizeaza preluarea companiei americane.
ZF Friedrichshafen a declarat ca intentioneza sa vanda companiei Bosch participatia detinuta la ZF Lenksysteme, o companie mixta ce produce sisteme de ghidaj. ZF Lenksysteme este detinuta in proportii egale de cele doua companii germane.
ZF Friedrichshafen detine 122 de unitati de productie in 26 de tari.
La randul sau, TRW Automotive opereaza peste 200 de unitati de productie in 25 de tari. Compania americana este prezenta in Romania, din 2004, cand a inceput activitatea la Timisoara, initial cu imbracarea in piele a volanelor auto. Operatiunile TRW in Romania au fost ulterior extinse in sectorul productiei de componente auto, inclusiv airbaguri. Investitia initiala de la Timisoara a fost de 16 milioane de dolari. Grupul mai detine facilitati de productie la Baia Mare, Oravita (Caras-Severin), Lupeni (Hunedoara) si Marghita (Bihor), avand peste 3.000 de angajati in Romania.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS