Volvo a devenit "chinezarie"! Masina va fi produsa de o fosta fabrica de frigidere! VIDEO!
1,8 miliarde de dolari. Atat a platit China pentru intrarea in prima liga a producatorilor de automobile. Compania chineza Geely a cumparat marca Volvo de la gigantul american Ford, tot mai inglodat in datorii. Constienti de efectul psihologic al tranzactiei, noii proprietari au dat asigurari ca firma suedeza va fi condusa si de acum incolo conform principiilor scandinave.
Agitatie de zile mari la Goteborg, in sudul Suediei. Oficialii locali au imbracat straiele de sarbatoare, copiate dupa ale stramosilor din Evul Mediu si le-au iesit in intampinare noilor proprietari de la Volvo. Amintire a stramosilor vikingi, ceremonia de primire s-a desfasurat pe o nava de razboi.
Dupa infratirea de pe punte, oficialii chinezi, suedezi si americani au revenit cu picioarele pe pamant solid, ca sa faca anuntul mult asteptat.
"Aceasta zi este una extrem de importanta pentru Ford, pentru Geely, dar mai ales pentru Volvo. Pretul de achizitie pentru Automobile Volvo si drepturile aferente, in primul rand proprietatea intelectuala, este de 1,8 miliarde de dolari", a declarat Lewis Booth, reprezentant Ford.
O suma uriasa, care nu prea are de ce sa-i bucure pe fabricantii suedezi, pasati de la americani la chinezi dintr-o semnatura. De fapt, nici cei de la Ford nu prea au motive sa sarbatoreasca. Vor incasa, ce-i drept, un munte de bani, dar pretul este de trei ori mai mic decat suma platita de ei in 1999, cand au cumparat marca suedeza, cu 6,5 miliarde de dolari.
Cat despre noii proprietari de la Beijing, mesajul lor catre suedezi in primul rand, este mai mult decat impaciuitor.
"Compania Volvo va fi condusa de managerii Volvo. Va dispune de independenta strategica in dezvoltarea propriului plan de afaceri. Suntem hotarati sa pastram intacta identitatea marcii Volvo", a spus Li Shufu, presedintele Geely.
Inceputurile companiei Geely dateaza din 1986, cand era o modesta fabrica de frigidere. Apoi a trecut la motociclete, iar la sfarsitul anilor '90 la automobile, devenind rapid unul dintre principalii producatori din China.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS