Volkswagen renunta la cele mai cunoscute motoare. Dispar versiunile de motorizare
Intr-un interviu pentru Detroit News, vicepresedintele companiei privind “calitatea grupului” anunta moartea motoarelor pe care le cunoaste toata lumea.
“Trebuie sa ai turbo in zilele noastre”, spune Mark Trahan, omul care raspunde pentru calitatea produselor pe care le livreaza concernul VAG (Volkswagen Aktiengesellschaft – S.A.). Aproape ca nu mai gasesti nici un motor normal pe masinile VW (aspirat si atat). In trei patru ani nu va mai fi absolut nici unul.
Toate modelele, fie ca vorbim despre Up! Sau despre Passat, se vor vinde cu motoare supraalimentate (cu turbina). Acele singure motoare fara turbo care ua mai ramas in gama sunt un V6-le de 3.6 litri si altul de 5 cilindri in linie (2.5 litri) in oferta Touareg si Passat pentru unele piete. Nemtii au gasit deja o solutie cu aceleasi performante dinamice, dar net superioare ecologic: 1.8 litri turbo anuntat pentru 2014.
Volkswagen a fost brand-ul care a raspandit agresiv tehnologia de downsizing (micsorarea capacitatii cilindrice si compensarea performantelor prin sistemul turbo). In cativa ani, nemtii au ajuns sa inlocuiasca aproape toata gama de motorizari pentru orice model cu motoare turbo, benzina sau diesel.
In ultimul timp, toti constructorii au inceput sa scoata motoare de mic-litraj, cu aceeasi solutie turbo. Unul dintre cele mai eficiente solutii ramane cea de la Ford, cu tehnologia EcoBoost, care a castigat doi ani la rand premiul “Motorul anului”.
Cel mai puternic motor pe o Dacie s-a lansat la Frankfurt 2013, 1.2 litri turbo si 125 de cai. Avantajele sunt consumul mai mic, mai putine noxe emise si implicit taxe mai mici.
Test in Romania cu prima masina de oras care-ti arata cat de poluat e organismal tau. Duminica la promotor, de la 10.00 pe Sport.ro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS