Vanzarile auto au crescut cu 32,4% in semestrul I, dar productia interna a scazut cu 6%. Topul pe marci la jumatatea anului
Vanzarile de autovehicule noi au crescut in primul semestru cu 32,4%, la 47.037 unitati, o treime reprezentand in continuare masinile comercializate de Dacia, cu 13,313 unitati, urmata de Volkswagen - 3.927 unitati, in conditiile in care productia a scazut cu 6,3%, la 210.523 de autovehicule.
Potrivit APIA, cu 10.532 unitati vandute in iunie, in crestere cu 10,8% fata de mai, vanzarile la sase luni au atins un volum total de 47.037 de unitati (autoturisme si vehicule comerciale), in urcare cu 32,4%, situatie datorata in special autoturismelor, care au inregistrat o crestere cu 35,7% (+63% cele autohtone si +26% cele din import).
La autoturisme, topul pe marci la jumatatea anului este condus de catre Dacia, cu 13.313 unitati (34% din total), urmata de Volkswagen (3.927 unitati /10%), Skoda (3.626 unitati /9,2%), Ford (2.685 unitati /6,8%), Renault (2.619 unitati /6,7%) si Opel (1.629 unitati /4,2%).
Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in iunie, dar si dupa sase luni, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia si Volkswagen Golf.
Majoritatea segmentelor inregistreaza cresteri importante, in special pe clasele cu vanzari de volum (B +57,5%, C +44,4% si SUV +15,2%), scaderi consemnandu-se pe executive - 10,1%, monovolum - 20,6% si sport - 40%.
In functie de tipul de combustibil, dupa sase luni se consemneaza o pondere de 55,6% pentru motoarele diesel, in usoara scadere fata de 2013, cand aceasta era de 56,2%.
"O noua analiza pe care o facem pentru situatia la sase luni este evolutia vanzarilor in functie de capacitatea cilindrica a motorului. Constatam astfel ca, pe fondul progresului tehnologic, motoarele mici si medii castiga tot mai mult teren", potrivit APIA.
Astfel, pentru prima jumatate a anului se observa o crestere cu 63% a motoarelor sub 1.200 centimetri cubi si, respectiv, de 32,7% a celor intre 1.200 centimetri cubi si 1.600 centimetri cubi, iar la cele peste 3.000 cc s-a inregistrat o scadere de 22%.
In primul semestru au fost produse 210.523 de autovehicule, cu 6,3% mai putine fata de perioada similara din 2013. Dintre acestea, 179.128 unitati (85%) au fost produse de catre Dacia, 31.391 (14,8%) de catre Ford si 4 unitati de catre Roman Brasov. Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Duster (82.701 unitati in sase luni, din care 16.294 in luna iunie), urmata de Dacia Logan (48.632 unitati in sase luni, din care 3.853 in iunie), Ford B-MAX (31.391 unitati in sase luni, din care 4.760 in iunie), Dacia Sandero (25.478 unitati) si Dacia Logan MCV (22.317 unitati).
Exporturile din iunie au fost de 32.285 unitati, ceea ce face ca dupa sase luni volumul exportat sa se ridice la 193.540 unitati, reprezentand o crestere de 2,5% fata de perioada similara din 2013.
Cel mai exportat model in iunie 2014 a fost Dacia Duster (16.243 unitati), urmat de Ford B-MAX (4.691 unitati) si Dacia Logan MCV (4.378 unitati). In ceea ce priveste analiza pe totalul primelor sase luni, topul este condus de Dacia Duster cu 78.477 unitati, urmat de Logan cu 40.784 unitati si Ford B-MAX cu 31.305 unitati.