Un Ferrari, vandut pentru 52 milioane dolari, a devenit cea mai scumpa masina din lume
Ferrari 250 GTO, intr-o expozitie la Paris. Sursa foto: Mediafax
Un Ferrari 250 GTO, din 1963, a fost vandut intr-o tranzactie privata pentru 52 de milioane de dolari, devenind cea mai scumpa masina din lume, relateaza Bloomberg.
Masina rosie de curse, detinuta de colectionarul Paul Pappalardo din Greenwich, Connecticut, a fost cumparata in septembrie de o persoana a carei identitate a ramas secreta, intr-o tranzactie privata, au declarat trei traderi care au confirmat achizitia si pretul, pentru Bloomberg News.
Pretul este cu 49% mai mare decat cel platit anul trecut pentru un alt automobil 250 GTO. Valoarea masinilor clasice, in special Ferrari din anii ’50 si ’60, continua sa creasca, atragand noi entuziasti, investitori si speculatori, fapt care provoaca temeri legate de formarea unei bule speculative pe piata.
"In prezent, se considera ca GTO este masina de top. Esta ca Mona Lisa. Are mister. Daca ai GTO, ai o colectie grozava", a declarat Don Williams, analist al Blackhawk Collection.
Unul dintre traderii care au dezvaluit tranzactia a fost implicat direct in aceasta. Pappalardo a refuzat sa comenteze.
Masina a fost cumparata de Pappalardo in 1974, a fost restaurata si a fost condusa de colectionar in multe curse de masini istorice, inclusiv la Le Mans Classic in 2002.
Ferrari 250 GTO, creat in 1962 pentru a concura la curse precum cea de la Le Mans, este cea mai dorita si scumpa masina, fiind produse numai 39 de exemplare. O versiune vopsita in culoarea marului verde, produsa pentru pilotul britanic de curse Stirling Moss, a fost vanduta intr-o tranzactie privata in iunie 2012, pentru suma record la acea data de 35 de milioane de dolari.
Cumparatorii sunt atrasi de potentialul investitiilor in masini clasice, ca si de sansa de a participa la curse si alte evenimente.
In luna august, la licitatii organizate in California, care au coincis cu evenimentul Concours d’Elegance din Pebble Beach, tranzactiile s-au ridicat la nivelul record de 301,9 milioane de dolari. Suma totala, care a inclus 27,5 milioane de dolari pentru modelul Ferrari 275 GTB/4*S NART Spyder din 1967, este cea mai mare intregistrata vreodata la nivel mondial la o vanzare de masini clasice.
Cele mai mari preturi pentru astfel de masini au fost obtinute in tranzactii private. Proprietarii altor Ferrari GTO, intre care se afla tobosarul Nick Mason al Pink Floyd, au primit recent oferte cuprinse intre 40 milioane dolari si 50 milioane dolari, potrivit dealerilor.
Mai multe despre:
#Ferrari 250 GTO#cea mai scumpa masina din lume
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS