Topul celor mai nesigure masini din 2010
Siguranta este un criteriu foarte important in alegerea unei masini, cel putin in tarile vestice. Din acest motiv, se dezvolta constant noi tehnologii care sa protejeze atat soferul si pasagerii, cat si pietonii in cazul unei accident. Mai mult, apar din ce in ce mai multe sisteme in dotarea masinilor care sa previna si sa evite accidentele.
Dar in acelasi timp ies la lumina si numeroase erori de proiectare, constructie, ansamblare a autoturismelor care pot pune in pericol vieti omenesti, iar paradoxul este ca apar foarte multe la marci renumite, tocmai pentru siguranta si fiabilitatea masinilor.
Cele mai multe au iesit la iveala in acest an. Explicatia este ca majoritatea constructorilor auto au profitat de cererea mare de autoturisme care exista pe toate pietele inainte de criza financiara si au produs mai repede si mai mult, fara sa mai acorde mare atentie verificarilor si testelor de calitate. Asa au fost scoase la vanzare serii intregi cu defecte fie la sistemul de franare, fie la directie sau acceleratie.
Dupa ce masinile au fost vandute si au iesit pe sosele, defectele de fabricatie au inceput sa se arate, fiind in unele situatii cauza unor accidente grave.
In aceasta situatie, producatorii auto s-au vazut nevoiti sa recheme in service pentru reparatii numeroase modele care, de altfel, erau recunoscute pentru fiabilitate si siguranta.
Cea mai mare campanie de rechemare in service de anul acesta a avut-o producatorul auto nipon Toyota, care a rechemat pentru reparatii circa noua milioane de autovehicule din intreaga lume din cauza unor defectiuni la pedala de accelaratie in cazul unor modele si la frana in cazul altora.
Este de departe cea mai mare campanie de rechemare in service, fapt ce a declansat scandaluri, controale, investigatii care s-au soldat cu amenzi usturatoare pentru productorul japonez si, mai grav, cu o imagine foarte sifonata.
Rechemarile in service s-au extins printre producatorii de automobile precum virusul gripei. O alta companie japoneza, Nissan si-a anuntat clientii din vestul Europei ca doua dintre cele mai vandute modele ale sale ar putea avea probleme serioase la sistemul de directie.
Este vorba despre 50.000 de unitati din cele mai vandute modele Xtrail si Qashqai. Nissan a rechemat in service masinile avand in vedere ca exista riscul ca directia sa se rupa.
O alta problema a aparut la Suzuki, care a rechemat peste 39.000 de modele Swift, produse intre toamna anului 2007 si primavara lui 2008, la o fabrica din Ungaria si livrate in aproape toate tarile din Europa, pentru verificari la sistemul de alimentare cu combustibil.
Exista riscul ca furtunul de benzina sa aiba scurgeri si drept urmare posibilitatea sa se aprinda de la o scanteie si sa ia foc masina.
In cazul Mazda , din cauza unei posibile scurgeri de ulei din motor, producatorului auto nipon a transmis Ministerului Transporturilor de la Tokio o cerere pentru rechemarea a 35.180 de autovehicule Axela, sau Mazda 3 - numele sub care este comercializata masina in afara Japoniei.
Rechemarea a vizat toate autovehiculele produse in perioada ianuarie 2006-martie 2009.
Constructorul auto sud-coreean Kia a rechemat 56.000 de automobile modelul cee'd produse in Slovacia pentru remedierea unei posibile deficiente la sistemul de franare.
Compania a precizat ca cele 56.000 de vehicule au fost vandute in Europa Centrala si de Est, iar 35.000 dintre acestea ar putea avea nevoie de reparatii. Productia acestui model a fost lansata in Slovacia in 2006
De asemenea, Hyundai a rechemat in service 47.000 de masini Sonata, vandute in Statele Unite si Japonia, pentru a remedia problemele aparute la incuietorile portierelor din fata.
Probleme au avut si masinile germane, de asemenea, recunoscute pentru fiabilitate.
Porsche a lansat o operatiune de rechemare in service a tuturor automobilelor Panamera vandute pana in vara acestui an, din cauza unui risc legat de centurile de siguranta.
BMW a rechemat 350.000 de vehicule la nivel mondial, intre care 5.800 de Rolls-Royce Phantom, pentru remedierea unei posibile defectiuni la sistemul de franare asistata.
Campania este, in prezent, in desfasurare si include modelele BMW serie 5, serie 6 si serie 7, precum si Phantom.
Rechemarea se refera la automobilele fabricate in perioada 2002-2010.
In cazul automobilelor BMW serie 7, rechemarea se refera la modelele 745i/Li, 750i/Li si 760i/Li fabricate in intervalul 2002-2008, precum si Alpina B7, fabricat in 2007-2008.
Sunt incluse totodata modelele 645i, 650i, 545i si 550i fabricate intre 2004-2010.
Campania se aplica si modelelor Rolls-Royce Phantom din 2003-2010.
Mercedes- Benz desfasoara, de asemenea, o campanie de rechemare in service ce vizeaza 85.000 de masini la nivel mondial pentru verificarea conexiunilor pompei de servodirectie. Este vorba de modele de autoturisme Clasa C, Clasa E si GLK , produse intre1 iunie 2009 - 28 februarie 2010.
Si producatorul american General Motors (GM) a chemat in service 126.130 de vehicule sport utilitare Hummer H3, in Statele Unite, pentru a elimina riscul desprinderii unei parti a acoperisului in timpul mersului.
Masura se refera la vehiculele Hummer H3 fabricate in intervalul 2006-2010.
Pe acelasi subiect: