Top 10 marci auto fiabile in 2012. Nemtii au luat doar doua locuri, americanii sunt praf, asiaticii isi distrug concurenta
Suprematia masinariilor germane este absenta in cel mai relevant si profesionist clasament auto din lume. Ce companie are cele mai mari costuri de intretinere si ce marca are cele mai putine defectiuni?
CarMD este compania americana care face sondaje pe cifre clare si obiective, dupa cautari in bazele de date ale service-urilor. SUA este cel mai bun martor pentru piata auto datorita consumului total de masini, dar si al diversitatii pietei. Astfel, putem considera relevanta pentru toate continentele calitatea masinilor pe care o arata acest top.
Datele interogate sunt din softurile care inregistreaza defectiuni, asa ca nu pot fi “aranjate”. Consumer Reports si JD Power lucreaza cu datele clientilor, iar asta lasa o urma de subiectivism cand se publica rezultatele.
CarMD foloseste un instrument sugestiv intitulat “Vehicle Health Index” – cumuleaza defectiunile raportate, face o suma de costuri, apoi o medie in urma careia se stabilesc si costurile medii de reparatii ale marcilor auto.
Baza de sondare a fost de 163.000 de reparatii inregistrate in perioada 1 septembrie 2011 – 1 septembrie 2012. S-au luat in calcul 136 de milioane de modele (serii intregi de productie – marci, modele, stocuri) din 2002 pana in 2012.
In ultimul an, Toyota a fost compania cu cele mai putine intrari in service si cel mai putin costisitoare sau grave reparatii. VHI-ul (Vehicle Health Index) a fost de 0.58 (trebuie sa fie cat mai mic in clasamentul general). Acest VHI masura mai multe date si repere, este un indice composit care rezulta dupa niste algoritmi in care sunt introduce parametric ca numarul de reparatii, costuri, piese schimbate/unitate etc.
Pe doi este Hyundai, un alt producator asiatic sau nongerman. Indicele de sanatate al masinilor Hyundai este de 0.67, cu 17 unitati mai bine decat BMW care s-a clasat pe 3.
Top 5 se termina cu Honda (0.98) si Volkswagen (0.99). Pe Pe ultimele 5 locuri sunt Nissan (1.0), Kia, GM, Ford si Chrylser (1.23).
Daca in topul fiabilitatii, BMW a iesit doar pe 3, in clasamentul celor mai mari costuri a iesit in fata celor de la Toyota, cu 502$ cost mediu de reparatie. Japonezii nu sunt insa departe cu Toyota – 490$. Cel mai bun cost de reparatie il are Hyundai, cu 271$, in medie. Celelalte costuri medii de reparatie: Honda – 466$, Volkswagen – 392$, Nissan – 366$, Kia – 320$, GM – 290$, Ford – 340$, Chrysler -287$.
In concluzie, Toyota si Hyundai si-au pastrat locurile si si-au consolidate increderea pe care o primeau de la cumparatorul american de rand, fara “pretentii” germane. Desi BMW a iesit doar pe 3, este o marca premium noua in top sia sta e cel ami important lucru pentru nemti – care chiar au impins Honda pe 4.
Volkswagen are cea mai buna crestere, a urcat 4 pozitii, de pe 9 in 2011 pe 4 in 2012. Nissan si Kia au punctat si ele ami bine si au avansat cate o pozitie, in timp ce GM si Ford au pierdut cel mai mult (de pe 5 pe 8, respectiv de pe 4 pe 9). Chrysler a fost la fel de eficienta ca Toyota si ca Hyundai, doar ca in sens rau – si-a pastrat ultimul loc in topul fiabilitatii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS