Test drive Suzuki S-Cross, alternativa la Nissan Qashqai sau Kia Sportage. E spatios, confortabil si consuma decent. FOTO
Intr-o competitie auto extrem de stransa, Suzuki e gata sa explodeze ca un vulcan cu noul S-Cross! Suzuki intra in batalia crossoverelor cu fratele mai mare al lui SX4, denumit S-Cross - o alternativa la Nissan Qashqai sau Kia Sportage.
S-Cross e o masina de familie, cu comportament bun in oras, dar si in afara lui, cu mult spatiu interior, confort si consum moderat.
Am testaT masina intr-o scurta escapada de la Bucuresti pana la Vulcanii Noroiosi, un drum de 300 de kilometri care a supus S-Cross la mai multe provocari.
EXTERIOR
Cele mai bune crossovere imbina practicalitatea unei masini de familie cu abilitatile din off-road. Primesti tot ce e mai bun de la un SUV fara costurile aferente.

Crossoverele sunt mai usoare, mai mici, mai simple - mai eficiente. Poti sa mergi cu ele pe drumuri accidentate, dar nu in salbaticie sau in necunoscut. S-Cross se integreaza perfect la aceasta categorie: masina buna pentru o escapada de weekend din aglomeratia orasului.
S-Cross nu e cea mai atragatoare masina, insa are o aerodinamica buna ce contribuie la consumul scazut. E mai mare decat un hatchback, dar e la fel de usoar. Sunt linii ferme in lateral si pe capota, iar farurile mari cu xenon acapareaza partea frontala.

Botul este apasat, in aceaesi idee de economie prin aerodinamica. Acoperisul devine in premiera un punct de interes major pentru Suzuki, datorita plafonului panoramic urias - cel mai mare de pe piata in acest moment.
INTERIOR
Daca nu te-a impresionat exteriorul, S-Cross te castiga sigur atunci cand patrunzi la interior. Nu trebuie sa te straduiesti ca sa stai confortabil la volan, sau pe un loc de pasager. Scaunele sunt ergonomice, reglabile in toate sensurile, din piele moale.

Coatele au locuri sigure de sprijin pentru o pozitie relaxata la volan. E spatiu suficient pentru sofer si pasageri, iar portbagajul este de ajuns pentru o mica familie.
Functiile din bord au design simplu, usor de folosit de catre oricine. Oricine are nevoie insa de manualul masinii pentru a folosi bluetooth-ul, bine ascuns in navigatia principala. Panorama dubla aduce un aer de decapotabila atunci cand este trasa, dar si un zgomot considerabil la vitezele mari.

Un compromis facut de Suzuki pentru a obtine cel mai mare plafon panoramic din lume. In pachetul standard primesti scaune incalzite, camera pentru marsarier, pornire fara cheie si senzori laterali de parcare.
MOTORIZARE SI SENZATIE DE CONDUS
Am condus varianta 1,6 litri diesel cu 120 de cai, dotata cu sistemul Allgrip. E un sistem in mai multe moduri: Sport, Snow/Mud, Auto si Lock, iar masina isi schimba comportamentul si consumul in functie de fiecare dintre ele.
Am urcat pe pante abrupte sub sistemul Lock iar S-Cross s-a luptat cu putere. Am condus cu viteza de top de 180 km/h in modul Sport si nu ne-am simtit in pericol. Cutia e in sase trepte - ajuta la consum, dar nu si la demaraj!

La finalul zilei, consumul mediu a fost de 7 la suta, dar putea fi mult mai mic daca ne straduiam. Suzuki S-Cross in varianta diesel le poate oferi soferilor cu simt de raspundere un consum de 6 – 6,5 la suta cu usurinta. Sistemul start/stop ajuta economia si ecologia la semafoarele din oras. Suzuki propune doar motorizari de 1,2 si 1,6 litri, benzina si diesel, de la Fiat, in configuratiile 2WD si Allgrip.

Suzuki S-Cross e o masina simpla, care isi indeplineste cu succes rolul de crosoover. E o varianta demna de luat in considerare pentru orice doritor de astfel de masina. Pentru dieselul condus de noi trebuie sa scoti din buzunar 25.000 de euro, dar vestea buna e ca pretul e mai mic decat la Nissan Qashqai. Suzuki ofera si un bonus de lansare de 2000 de euro pentru acest model.
Autor: Marian Ghita – editor www.sport.ro
Mai multe despre:
#Suzuki S-Cross#Test Drive
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS