Santa Fe 2015 arata intr-adevar a masina adevarata. Are o soliditate nemteasca si niste elemente – cum ar fi farurile si proiectoarele – desenate de cineva cu viziune.

Pe afara arata totul ca venit de undeva din viitor. Si aici s-ar parea ca Hyundai e un pic mai sus decat concurenta la zi. Chiar si decat cei cu pretentii mai mari de piata.

Inauntru sunt multe butoane, situatie dificila atunci cand vrei neaparat o functie si o cauti printre alte zeci. Partea buna e ca sunt zeci si ca ai cam de toate.

Asta cu descurcatul prin butoane e pana la urma o chestie de obisnuinta.

Daca mergi in fiecare zi cu o masina nu mai are secrete pentru tine dupa nici doua saptamani. Scaunul e confortabil si-l reglezi electric pe toate axele. Poti sa alegi intre un sezut sus din care vezi tot ce se intampla in jurul masinii la unul destul de sport. Chiar am coborat scaunelea mai mult decat am fi crezut ca putem s-o facem intr-un SUV.

Nu suntem neaparat fanii artificiilor asiatice de distrare a proprietarului. Sunt niste semnale sonore de “welcome” si “goodbye” cand pornesti/opresti motorul care te fac un pic sa razi si sa te miri. Iar culorile ros-albastre din bord nu sunt tocmai cele corecte pe care le are si Volkswagen pe masini.

Dar Hyundai a pus cam tot pe Santa Fe-ul pe care l-am testat: navigatie, bluetooth, mufe USB, auxiliare, camera pentru mersul inapoi, functii de ecodrive, cutie automata cu 6 trepte si inca mult mai multe.

Adevarata placere vine in masina asta cand o pornesti si pleci de pe loc. Este incredibil de usoara. Iti da impresia ca esti cu o masinuta usoara ca un fulg. Motorul de 2.2 litri diesel este puternic. Are 200 de cai si credeti-ne ca ii simti pe toti.

Ruleaza fin, super-rafinat si dupa 5 minute, cand se incalzeste, nu-l mai auzi. Este atat de silentios ca nici macar pe benzina nu pare sa fie.

La motorul asta mai adaugam cutia care schimba lin si directia care prima oara ne-a speriat. Era atat de moale, iar volanul parea ca se intoarce la o adiere de vant. Ne-am prins pana la urma ca ai un buton care intareste directia. Ai trei trepte, iar in supersport devine o placere sa conduci Santa Fe-ul. Ai precizie in curbe, putere in masina si senzatia de masina solida.

Acum vine insa partea minunata. Daca ati mai condus SUV-uri, probabil ca urati senzatia de balans in viraje. Santa Fe-ul nu se inclina. Repetam, Santa Fe-ul nu se inclina. Sta teapan si corpul tau nu resimte fortele alea apasatoare care te obliga sa pui contra. Asta inseamna foarte mult confort pentru sofer.

Bineinteles ca aici vorbim de un regim echilibrat de condus si nu de Transfagarasan cu 200 de km/h. Insa in Bucuresti, cand intri pe o straduta secundara si ai un viraj in unghi drept, masina te tine perfect in scaun fara sa te balangane si simti ca faci corp comun cu ea.

Tractiunea 4x4 livreaza toata forta pe rotile fata in conditii normale. Daca e nevoie, cuplul se duce pana la 50% pe spate. Exista si un blocant care trimite tractiunea 50-50 fata-spate pana la 50 km/h viteza maxima. Dupa depasirea vitezei, masina isi negociaza singura tractiunea intre punti.

Noul Santa Fe exact asa cum l-am primit noi la test costa 41.000 de euro pret promotional. Este echipata complet, pachetul Luxury si orice iti doresti azi pe o masina gasesti in SUV-ul asta. Probabil ca or mai fi lucruri care nu sunt decat pe Q7, M Klasse sau X5, dar acolo vorbim de preturi dublu.

FOTO: Teodora Maftei