Surprize la testele Euro NCAP. Care sunt cele mai sigure si mai bune masini in 2015
Euro NCAP a facut primele teste de siguranta in 2015. Sapte masini noi au fost izbite in toate felurile si la viteze diferite pentru stabilirea procentelor de siguranta.
Pe langa cele maximum 5 stele, dupa fiecare crash test, Euro NCAP acorda procente pe patru zone de impact: pasagerii si copiii din masina, pietoni si eficienta sistemelor de siguranta instalate pe masini.

Renault Espace si Suzuki Vitara au luat cate 5 stele, iar Audi TT, Mazda2 si Fiat 500X au fost pe locul 2, cu 4 stele.
Cele mai slabe note generale le-au luat van-urile Renault Trafic si Opel Vivaro. Masinile au aceeasi schema de productie si sunt identice.
La protectia pasagerilor, cel mai bun punctaj l-a luat Suzuki Vitara – 89%. Daca toate celelalte masini mici au obtinut intre 80 si 90%, Renault si Opel au luat fiecare cate 52%.
Dar la protectia copiilor din masina, cele doua van-uri au fost cotate cel mai bine, cu cate 91%. Audi TT are cel mai slab scor in categoria asta – 81%, iar cel mai bun procent dintre masinile mici il are Suzuki Vitara la protectia copiilor.
Protectia pietonilor este al treilea capitol important in testarea Euro NCAP. Din nou Renault Trafic si Opel Vivaro au scos punctaj identic – 53%. Mazda2 si Audi TT protejeaza cel mai bine pietonul in cazul unui impact, apoi vine Suzuki Vitara cu 76%.
Cea mai buna eficienta a sistemelor de siguranta de pe masina o au Renault Espace si Suzuki Vitara. Acelasi scor de 64% l-au scos Audi TT, Fiat 500X si Mazda 2, iar van-urile s-au invartit si de data asta intre 50 si 60%. Viteza maxima la care se fac testele Euro NCAP e 64 km/h - la impact frontal. La impact lateral cu un stalp, viteza de test scade la jumatate.
Pentru categoria "siguranta copiilor" se folosesc manechini care imita constitutia si greutatea copiilor intre un an si jumatate, si trei ani. Si felul in care sunt loviti pietonii in cazul unui accident e foarte important. Aici conteaza ca parbrizul si capota sa protejeze cel mai mult omul. Eficienta sistemelor de siguranta probeaza controlul electronic al stabilitatii (ESP), avertizoarele de centuri, sistemele care intrervin la viteza, cele care tin distanta dintre masina si vehicolul din fata, sistemele care ii transmit soferului cand paraseste involuntar banda de mers.
Hibridul perfect pentru siguranta optima ar fi un Suzuki Vitara (protectie pasageri) combinat cu Opel Vivaro/Renault Trafic (protectie copii), Mazda2 (protectie pietoni) si Renault Espace (eficienta sisteme de siguranta).
Testele Euro NCAP se vad la ProMotor, duminica de la 10.00 pe Sport.ro
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS