"Valoarea celor doua posibile investitii nu este spectaculoasa, se ridica la aproximativ 75-80 milioane (euro, n.r.), dar vor avea piata. Ei cauta asocieri cu producatori nationali care n-au tehnica, locurile de munca se ridica la aproximativ 170. Nu trebuie sa intoarcem spatele la asa ceva. Acestea sunt flori rare care apar in ultimul timp in industria auto din Romania", a declarat Stroe la conferinta "Cheie, contact, sales - Cum relansam industria auto din Romania?", organizata luni de Ziarul Financiar. 

Cele doua companii sunt vest-europene, a precizat Stroe, fara sa ofere detalii. 

Cifra de afaceri a sectorului auto a crescut cu circa 20% anul trecut, la 15,9 miliarde euro, producatorii Dacia si Ford generand impreuna un rulaj de 5,2 miliarde euro iar diferenta fiind acoperita de furnizorii de componente.  In aceasta industrie activeaza mai mult de 600 de companii, cu un numar total de peste 200.000 de angajati.  Dintre primii 20 de furnizori auto la nivel mondial, 13 produc componente auto in Romania, conform datelor ACAROM.