Sova: Contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov va fi semnat la 30 octombrie, in mod normal
Premierul Victor Ponta i-a solicitat ministrului delegat pentru proiecte de infrastructura de interes national, Dan Sova, ca in toamna sa fie incheiat contractul pentru constructia autostrazii Comarnic-Brasov, ministrul asigurand ca, in mod normal, acest contract va fi semnat la 30 octombrie.
Solicitarea a fost adresata in sedinta de guvern.
Ponta a aratat ca solutia pentru fluidizarea traficului de pe DN1 in acea zona nu sunt pasarelele pietonale, ci constructia autostrazii.
"E foarte bine ca s-au pus pasarele, multumesc celor care au facut eforturi, dar e un pansament, de fapt, pentru o boala grava care este DN1 si cat mai tine pansamentul mai tine, dar trebuie sa avem autostrada", a declarat premierul.
Cele patru pasarele pietonale peste DN 1, construite in orasele Azuga, Busteni si Comarnic, au fost date in folosinta sambata. Pasarelele pietonale metalice reprezinta, potrivit autoritatilor, o solutie temporara de fluidizare a traficului rutier pe Valea Prahovei pana la construirea autostrazii Comarnic-Brasov.
La tronsonul Comarnic - Brasov, ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.
In primavara acestui an, ministrul Sova declara ca reprezentantii CNADNR vor incepe negocierile pentru desemnarea castigatorului contractului de constructie si operare a autostrazii Comarnic - Brasov cu cei patru ofertanti inscrisi pe lista, termenul pentru finalizarea acestora fiind luna august.
Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract.
Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS