Solicitarea a fost adresata in sedinta de guvern. 

Ponta a aratat ca solutia pentru fluidizarea traficului de pe DN1 in acea zona nu sunt pasarelele pietonale, ci constructia autostrazii. 

"E foarte bine ca s-au pus pasarele, multumesc celor care au facut eforturi, dar e un pansament, de fapt, pentru o boala grava care este DN1 si cat mai tine pansamentul mai tine, dar trebuie sa avem autostrada", a declarat premierul. 

Cele patru pasarele pietonale peste DN 1, construite in orasele Azuga, Busteni si Comarnic, au fost date in folosinta sambata.  Pasarelele pietonale metalice reprezinta, potrivit autoritatilor, o solutie temporara de fluidizare a traficului rutier pe Valea Prahovei pana la construirea autostrazii Comarnic-Brasov. 

La tronsonul Comarnic - Brasov, ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini. 

In primavara acestui an, ministrul Sova declara ca reprezentantii CNADNR vor incepe negocierile pentru desemnarea castigatorului contractului de constructie si operare a autostrazii Comarnic - Brasov cu cei patru ofertanti inscrisi pe lista, termenul pentru finalizarea acestora fiind luna august. 

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract.

Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.