Soferii straini care circula pe autostrazile Germaniei vor fi taxati cu pana la 130 euro pe an
Guvernul cancelarului german Angela Merkel intentioneaza sa introduca, din 2016, o taxa de pana la 130 de euro pe an pentru soferii straini care circula pe autostrazile din Germania, relateaza Bloomberg.
Potrivit unui proiect de lege, prezentat vineri de Ministerul Transporturilor, posesorii de masini inmatriculate in Germania vor putea deduce costul noii taxe din taxa pe care o platesc pentru autovehiculele detinute.
Intentia de a taxa nerezidentii care circula pe autostrazile din Germania a fost anuntata inca de anul trecut.
Introducerea taxei a fost una dintre conditiile impuse de Uniunea Crestin Sociala pentru a sprijini actuala coalitie guvernamentala condusa de Merkel.
"Se poate vedea ca suntem fideli conditiilor descrise in tratatul pentru formarea coalitiei. Soferii germani nu vor fi impovarati suplimentar", a declarat vineri Merkel, intr-o conferinta de presa la Berlin.
Potrivit ministrului Transporturilor, Alexander Dobrindt, "suprataxa pe infrastructura", asa cum este denumita noua taxa, va aduce venituri anuale la buget de pana la 3,7 miliarde de euro.
Cu toate acestea, costurile cu implementarea proiectului, estimate la 195 de milioane de euro, precum si returnarile de taxe pentru soferii rezidenti, in valoare de 3 miliarde de euro, fac ca cifra finala sa fie mult mai mica, de doar 500 milioane de euro pe an.
Contactati de Bloomberg, oficialii UE au declarat ca este prea devreme sa se pronunte in privinta unei posibile incalcari a normelor europene de catre Germania.
"Va trebui sa analizam textul final al legislatiei", a declarat Helen Kearns, un purtator de cuvant al Comisiei Europene.
Germania este unul dintre pionierii autostrazilor. In prezent, lungimea totala a retelei de autostrazi (Autobahn) depaseste 12.900 de kilometri. Autobahn, care deseori nu are limitari de viteza, a creat o cultura a automobilismului, ajutand BMW, divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler si brandurile Audi si Porsche ale Volkswagen sa domine piata masinilor de lux.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS