Soferii care au masinile inmatriculate in Bulgaria sau circula cu ele, chiar daca nu sunt proprietari, ar putea ramane pietoni
Politistii de la sud de Dunare vor sa le confiste, daca le prind pe teritoriul lor. Au aflat de la colegii romani ca multe autoturisme cu numere de Bulgaria sunt implicate in infractiuni ce raman nerezolvate atata vreme cat cei care le folosesc nu sunt trecuti intr-o baza de date.
Aproximativ 100.000 de masini cu numere de inmatriculare de Bulgaria circula prin Romania. Posesorii lor nu platesc taxe si impozite, iar cele mai multe nu au asigurarea obligatorie si nici inspectia tehnica periodica, spun politistii.
Autoritatile bulgare vor sa puna capat acestei situatii pentru ca au ajuns sa abia cetateni bulgari cu cate 200 sau chiar 700 de masini trecute pe numele lor.
Pana acum schema a functionat usor. Un roman care nu vrea sa plateasca taxa de prima inmatriculare cauta in Bulgaria un proprietar. Acesta trece masina pe numele lui si ii da o procura romanului ca sa poata circula cu ea.
Autoritatile spun ca aceasta schema este ilegala si este pagubit atat statul bulgar cat si cel roman. Pe de o parte proprietarul bulgar al masinii nu declara aceste venituri si face evaziune fiscala, iar cel care conduce aceste autoturisme nu se afla in baza de date a politiei, iar in cazul in care comit o infractiune si fug sunt foarte greu de gasit.
Cms. sef Toma Paul IGP: "In general, contraventiile constatate pentru masinile inmatriculate in Bulgaria sunt expirarea itp, neplata taxei prntru retelele de drumuri nationale. Asemenea vehicule sunt implicate in evenimente rutiere grave, in special accidente cu parasirea locului faptei".
Pe de alta parte, soferii romani sustin ca isi inmatriculeaza masinile in Bulgaria pentru ca la noi in tara taxele sunt foarte mari.
Oficialii din Bulgaria vor sa schimbe legea astfel incat cetatenii bulgari care au mai multe masini pe numele lor sa plateasca impozite ce pot ajunge si la 50.000 de euro. Si Romaia a propus modificarea legii pentru ca cei care circula cu autoturisme cu numere straine. Acestia ar putea fi obligati sa le inscrie in tara in termen de 30 de zile. Insa proiectul sta pe loc de doi ani. Acum este la guvern, in dezbatere publica.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS