Ultiumul Veyron vandut este un Grand Sport Vitesse de 1.200 de cai, numit La Finale, care va fi expus saptamana viitoare la Salonul Auto de la Geneva.

Cele 450 de modele Veyron construite pana in prezent s-au vandut cu un pret mediu de 2,3 milioane de euro, potrivit unui anunt al producatorului.

Dupa ce a cumparat brandul Bugatti, in 1998, Volkswagen a reinventat masina produsa initial de designerul Ettore Bugatti. Scopul era sa construiasca un vehicul suficient de puternic pentru a depasi 400 km/ora, dar in acelasi timp elegant si confortabil.

Modelul Veyron a fost prezentat pentru prima data in 2005 si a fost o incercare a Volkswagen de a demonstra ca poate tine piept concurentei si pe acest segment.

Acest capitol din istoria automobilului a ajuns la final. La 10 ani dupa lansarea sa pe piata, Veyron ramane unic din multe puncte de vedere”, a declarat presedintele Bugatti, Wolfgang Duerheimer.

Cumparatorul ultimului Veyron provine din Orientul Mijlociu, dar identitatea sa nu a fost facuta publica. Din cele 450 de masini, jumatate au fost vandute in Europa, iar un sfert au mers in SUA, potrivit producatorului.

Succesorul Veyronului

Volkswagen, al doilea cel mai mare producator auto mondial, lucreaza la un nou supercar Bugatti si, in prezent, testeaza trei concepte pentru un succesor pentru Veyron. Unul dintre ele are un motor cu 25% mai puternic decat cel de 1.200 de cai de pe Grand Sport Vitesse.

Seful departamentului de design al Volkswagen, Walter de Silva, a spus ca noul Bugatti va fi dezvaluit spre sfarsitul anului sau la inceputul lui 2016 si va fi o “opera de arta”.

Ca si Veyron, succesorul lui va concura cu cele mai scumpe si mai exclusiviste modele din lume, respectiv Pagani, McLaren sau Agera suedezilor de la Koenigsegg.

Insa Veyron nu a fost un lider al industriei numai in ceea ce priveste viteza, ci si in privinta pierderilor. Potrivit lui Max Warburton, analist la Sanford Bernstein Ltd, Volkwagen a pierdut in medie 4,6 milioane de euro pentru fiecare model construit, incluzand si consturile de dezvoltare.

“Costurile pe care le-a implicat fiecare parte a masinii sunt absolut nebunesti, dar asa se construieste o masina de referinta, lider pentru segmentul de super-lux”, a spus Christian Brandt, designer sef in cadrul producatorului danez de masini Zenvo Automotive.

Insa Volkswagen, care a vandut anul trecut peste 10 milioane de masini, poate sustine aceste pierderi, datorita brandurilor de mare succes Audi, Porsche si Skoda, pe care le vinde in toata lumea.