La fel ca si alti constructori auto, Rolls-Royce (divizie a BMW) a fost afectat de incetinirea celei mai mari piete auto din lume, care a facut ca volumul de vanzari globale sa-i scada cu 10% in primele sapte luni ale acestui an.

Un membru din boardul Rolls-Royce estima in iunie ca vanzarile din China ar putea scadea cu 15% in acest an, spre deosebire de cifra record de 4.063 de unitati vanduta anul trecut. 

Rolls-Royce incearca de mai multi ani sa isi extinda clientela dincolo de barbatii in varsta, care in mod traditional cumpara masinile de peste 300.000 de dolari pentru a fi conduse de soferii personali.

In prezent, 70% din cumparatorii de automobile Rolls-Royce sunt barbati. 

Directorul de design de la Rolls-Royce, Giles Taylor, a apreciat ca Dawn va permite marcii auto cu o vechime de 110 de ani sa atraga noi clienti care au o abordare mai moderna.

"Cred ca senzualitatea masinii va atrage, probabil, mai multe femei decat modelul Wraith", a declarat Giles Taylor, potrivit Agerpres.

De asemenea, Rolls-Royce a pus capat marti traditiei prin lansarea coupe-ului Dawn printr-un eveniment organizat online, in loc de un cadru formal la Salonul auto de la Frankfurt, unde noul model va fi prezentat saptamana viitoare. 

Rolls-Royce, companie cumparata de BMW in 1998, a anuntat ca a primit deja mai multe sute de comenzi pentru noul model, dar nu a oferit detalii cu privire la pretul de vanzare.

Marcile de lux au avut de suferit in ultimele luni din cauza incetinirii economiei chineze, a doua mare economie a lumii, care a suferit de pe urma unei prabusiri a pietei bursiere, o devalorizare a monedei nationale si a campaniei guvernamentale de limitare a consumului de produse de lux.

Vezi video aici