La standul Toyota, curiosii se invart in jurul acestei "jucarii" pentru oamenii mari. Botezata "vehicul distractiv", deja la generatia a doua, masinuta cu trei roti nu mai are clasicul volan, pentru ca "soferul" o poate controla doar prin miscarile corpului.

Primul dintre marii constructori auto ai lumii a prezentat si un vehicul al viitorului mult mai apropiat. Toyota spera sa comercializeze in doi ani acest model hibrid, cu motor care consuma hidrogen gazos.

Mitsuhisa Kato, vicepresedinte Toyoto:" Visam la o societate in care sa depasim asteptarile clientilor nostri. Si speram ca masinile noastre le vor aduce zambetul pe buze. De aceea motto-ul nostru este "redescopera placerea condusului."

Nissan, care fabrica deja cea mai vanduta masina electrica din lume, a investit 4 miliarde de euro in aceasta tehnologie, impreuna cu partenerul sau de la Renault. Dintre cele trei vehicule noi, cel mai seducator este Blade Glider, un concept cu alura supla si sportiva.
 
Carlos Ghosn, director general Nissan: "Ce ar fi daca am reduce numarul accidentelor? Daca am dezvolta o tehnologie care sa reduca semnificativ consumul de energie si blocajele din trafic? Daca am elimina stresul la volan? Suntem decisi sa transformam acest "ce ar fi" cu "ce inseamna", incepand cu 2020" prin introducerea unor noi generatii de masini care se conduc singure.

Honda este alt constructor auto nipon care arboreaza cu mandrie stindardul tehnologiilor "verzi". La salonul de la Tokyo, expune nu mai putin de vehicule in premiera mondiala, printre care "sportiva hibrida" NSX.