Romanul, sofer egoist chiar si in criza: Circula singur in masina. Cum comentati?
Romanul este atat de comod si de egoist incat a dezvoltat un cult pentru masina. Desi pretul motorinei a crescut cu 25 la suta, in ultimul an, cei mai multi dintre soferi nici nu se gandesc sa imparta cursa cu un vecin sau cu un coleg de serviciu.
Ecologistii spun ca, in acest moment, jumatate dintre autoturismele care circula prin Bucuresti au o singura persoana la bord: soferul.
Soferii romani, in special cei din Bucuresti, circula dupa principiul: masina si omul. Voluntarii unei organizatii nonguvernamentale au vrut sa demonstreze statistic asta si au numarat trei zile la rand toate vehiculele care au trecut prin patru intersectii mari.
Astfel, aflam ca jumatate dintre autoturismele din zona Bucur Obor aveau doar soferul la volan si niciun pasager. Cei care stau in Berceni, sunt si mai "egoisti": doua treimi dintre ei nici nu-si pun problema sa ia pe cineva din drum.
Asadar, nu reusim sa adoptam conceptul numite de europeni "car sharing", un fel de ia-ma nene online, prin care romanii isi anunta pe site-uri specializate disponibilitatea de a-si imparti masina persoane straine.
"25 la suta dintre care intra pe site isi fac si cont, mai mult din curiozitate", spune Nicolae Surdu, administratorul unui astfel de site, care, culmea, exista si in Romania.
Daca numai jumatate dintre soferi si-ar schimba comportamentul, traficul din Bucuresti s-ar reduce cu o treime.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS