VIDEO: Reparatiile masinilor in garantie vor putea fi facute la orice service
Reprezentantii Comisiei Europene spun ca astfel se va crea o "concurenta sanatoasa intre atelierele de reparatii auto".
Potrivit oficialilor europeni, in ultimii ani, service-urile agreate de constructorii de masini au crescut prea mult preturile, pentru a reduce din pierderile cauzate de scaderea vanzarilor. Calculele functionarilor de la Bruxelles arata ca serviciile de intretinere au ajuns la 40% din costul unui automobil, pe toata durata utilizarii lui.
De pilda, pentru o inspectie minora, proprietarul plateste la un service agreat de producator si 500 de lei. Iar schimbarea placutelor de frana poate ajunge si la 250 de lei.
Un proprietar ar vrea sa vada cu ochii lui cum ii este reparata masina. I-ar fi imposibil in service-ul agreat. Oricum, nu mai da pe acolo, dupa ce, la ultima inspectie, a platit pentru revizia tehnica peste 5.300 de lei, dublu fata de cat i-ar fi cerut un atelier independent.
Ar schimba service-ul si astazi, dar risca sa piarda garantia. Comisia Europeana a adoptat noi reguli, valabile pentru toate tarile Uniunii.
"Intra in vigoare imediat, chiar pe 1 iunie. Constructorul nu poate sa-ti spuna ca nu mai esti in garantie pentru ca ti-ai reparat masina intr-un service independent", explica Amelia Torres, PR in cadrul Directiei pentru Concurenta in Comisia Europeana.
Iar service-urile independente abia asteapta schimbarea. "Din punctul de vedere al serviciilor oferite, nu exista diferente, avem dotari la fel ca si un service-reprezentanta", spune Florin Branzaru, administratorul unui service independent.
Oficialii europeni se gandesc ca dupa intrarea in vigoare a deciziei preturile la manopera si la piese vor scadea, pentru ca ar creste concurenta.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS