Producatorii auto: Apple si Google pot deveni concurenti puternici in industria automobilelor
Directorii din industria auto iau in serios posibilitatea ca Apple si Google sa devina concurenti pe piata automobilelor, chiar daca se gandesc sa se asocieze cu cei doi giganti din sectorul tehnologiei, relateaza Bloomberg.
"Daca aceste doua companii intentioneaza sa produca singure vehicule electrice ar putea sa o faca repede. Suntem foarte interesati de tehnologiile Google si Apple si cred ca Volkswagen poate aduce la un loc lumea digitala si mobila", a declarat Martin Winterkorn, directorul general al grupului VW, la Salonul Auto de la Geneva.
Apple lucreaza la dezvoltarea unui automobil electric si vrea sa inceapa productia acestuia cel mai devreme in 2020, au declarat luna trecuta persoane apropiate situatiei.
Google a anuntat in ianuarie ca vrea ca in decurs de cinci ani sa aiba in circulatie un automobil autonom.
Intervalul de timp stabilit pentru aceste obiective – producatorii auto au nevoie de obicei de cel putin cinci ani pentru a dezvolta o masina – scoate in evidenta obiectivele agresive ale celor doua companii din sectorul tehnologiei si ar putea crea conditiile pentru o lupta pe clienti.
Atat Tesla Motors, cat si General Motors au ca obiectiv ca in 2017 sa lanseze un vehicul electric cu o autonomie de peste 200 de mile si care sa coste sub 40.000 de dolari.
"Concurenta trebuie in mod sigur sa fie luata in serios. Cu cat ne apropiem de un automobil autonom, cu atat devine mai slaba legatura dintre client si automobil. Google si Apple nu sunt impovarate cu tehnologie invechita, pot porni de la zero", a spus Stefan Bratzel, director al Centrului pentru Management Auto la Universitatea pentru Stiinte Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.
Succesul Tesla in crearea unei companii auto noi a demonstrat ca barierele traditionale de intrare in aceasta industrie nu sunt atat de greu de trecut cum considerau unii. In acelasi timp, producatorii auto au avut dificultati sa introduca progresele tehnice in dezvoltarea vehiculelor, ceea ce vor sa faca companiile din Silicon Valley. Google, de exemplu, a investit in dezvoltarea unui vehicul autonom din 2010.
"Nu subestimam niciodata concurenta. Barierele de intrare, care in trecut erau poate mai substantiale, acum sunt mai joase. In acelasi timp, complexitatile industriei auto inca exista", a declarat Ian Robertson, director de vanzari la BMW.
Un producator auto cu experienta are de regula nevoie de 5-7 ani pentru a dezvolta de la zero un vehicul, numai faza de testare, necesara pentru obtinerea aprobarilor din partea autoritatilor de reglementare, fiind de 3 ani. Analistii estimeaza ca o companie din afara industriei auto ar putea avea nevoie de un deceniu pentru a construi un vehicul.