Problemele întâmpinate de Tesla în producţia automobilului de serie Model 3 sunt provocate de roboţi
Într-un caz rar de victorie a oamenilor în faţa roboţilor, în lupta pentru eficienţa muncii, fabrica aproape complet automatizată a Tesla din Fremont, California, considerată de Musk un avantaj concurenţial, este chiar motivul pentru care compania nu îşi poate extinde rapid producţia, relatează news.ro.
Doi analişti ai Bernstein, Max Warburton şi Toni Sacconaghi, afirmă că roboţii sunt de vină pentru faptul că Tesla nu poate să producă suficient de rapid mult-aşteptatul automobil Model 3 şi că întregul proces este prea ambiţios, riscant şi complicat.
”Tesla a încercat să automatizeze prea mult asamblarea finală. Considerăm că a fost prea ambiţioasă cu automatizarea liniei de producţie a Model 3. Puţini au văzut această linie, dar ştim asta: Tesla a cheltuit mult mai mult decât un producător obişnuit de componente”, au scris aceştia.
Compania a comandat un număr uriaş de roboţi Kuka. Nu a automatizat doar ştanţarea, vopsitoria şi sudura (ca majoritatea producătorilor), ci a încercat să automatizeze asamblarea finală (montarea componentelor).
”Vorbeşte despre liniile finale pe două niveluri, cu roboţi care automatizează secvenţierea pieselor. Aici Tesla pare să se confrunte cu probleme (precum şi în sudarea şi asamblarea bateriilor)", au arătat analiştii.
Potrivit acestora, cei mai buni producători auto, japonezii, încearcă să limiteze automatizarea ”deoarece este costisitoare şi invers proporţională cu calitatea, din punct de vedere statistic”.
Tesla nu îşi va permite la nesfârşit aceste costuri.
Acţiunile companiei au scăzut cu peste 25% în ultima lună din cauza îngrijorării investitorilor că Tesla nu va reuşi, din nou, să îşi respecte promisiunile referitoare la producţia Model 3. Marţi, agenţia de evaluare financiară Moody's retrogradat ratingul Tesla, aflat deja în categoria nerecomandată investiţiilor, cu o treaptă, la nivelul B3, citând ”deficienţele semnificative” existente în producţia Model 3.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS