Piața auto din România, a doua cea mai mare creștere din UE, însă toţi marii producători au înregistrat vânzări în scădere în ianuarie
Masini
Vânzările de autoturisme noi în Europa au înregistrat o scădere de 4,6% în luna ianuarie 2019 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, acesta fiind a cincea lună consecutivă de scădere a înmatriculărilor.
Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în pofida scăderii, un număr de 1,195 milioane autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Uniunea Europeană şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), comparativ cu 1,253 milioane autoturisme înmatriculate în luna ianuarie 2018.
În rândul statelor membre, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut pe cele cinci mari pieţe, în frunte cu Spania şi Italia, unde s-au înregistrat scăderi de 8% respectiv 7,5%, un delin mai modest fiind înregistrate în Marea Britanie (-1,6%), Germania (-1,4%) şi Franţa (-1,1%).
În schimb, în Lituania piaţa auto a înregistrat o creştere de 49%, urmată de piaţa auto din România unde în prima lună a acestui an au fost înmatriculate 13.952 autoturisme, în creştere cu 18,8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Toţi marii producători auto au înregistrat o scădere a vânzărilor în luna ianuarie, în frunte cu Fiat Chrysler, în cazul căruia vânzările au scăzut cu 14,9%, urmat de Ford cu o scădere de 6,6% şi Volkswagen Group cu o scădere de 6,4%.
Grupul auto francez Renault a înregistrat o scădere a vânzărilor de 0,9%, în condiţiile în care înmatriculările de autoturisme marca Renault au scăzut cu 8,3%, în timp ce înmatriculările Dacia au crescut cu 12,5% până la 44.538 unităţi în prima lună a acestui an.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS