Pentru a te ajuta, am creat o listă cu unele dintre cele mai importante semne că este timpul să reîmprospătezi imaginea, ce semnifică și cum le poate aborda un rebrand.

1. Numele mărcii nu mai reflectă viziunea

Ceea ce părea un nume grozav acum 15 ani, azi nu mai reprezintă compania. Întrucât un nume puternic este fundamentul brandului, ar trebui să fie unic, diferențiat și, mai presus de toate, memorabil. Redenumirea presupune desfășurarea unui proces laborios de identificare a unui nume nu doar unic, ci şi semnificativ, urmat de verificarea mărcilor existente înregistrate și domeniilor web. De unde începem? Exact, apelezi la servicii de branding de calitate.

2. Ești jenat să-ți înmânezi cartea de vizită sau adresa website-ului

Dacă simpla idee de a înmâna clientului cartea de vizită îți provoacă anxietate sau simți că site-ul web ar trebui să prezinte o avertizare cu privire la designul învechit, probabil ai nevoie de servicii de branding.

Se poate ca identitățile vizuale și/sau verbale ale mărcii să aibă nevoie pur și simplu de o actualizare, printr-o reorganizare a aspectului mărcii tale.

Astfel, păstrezi intact ADN-ul mărcii și poziția fundamentală pe piață, iar reîmprospătarea mărcii poate avea un impact puternic asupra unui brand stagnant sau depășit.

3. Nu reușești să te diferențiezi de concurență

Un alt mod de a ști când este nevoie să apelezi la servicii de branding este dacă realizezi că imaginea brandului tău începe să fie confundată cu alte mărci. Branding-ul se referă la diferențierea competitivă și multe companii nu reușesc să comunice - sau chiar să identifice - diferențiatorii lor cheie.

Un rebrand poate ajuta să identifici și să redefinești diferențiatorii cheie, inclusiv avantajul competitive față de concurență.

4. Brandul tău a devenit prea complicat sau difuz

Menținerea unei imagine coerente în timp este o provocare, în special pentru organizațiile mari, Lipsa coerenței în dezvoltarea brandului creează o imagine nefocalizată, cauzată și de o diversificare necontrolată a ofertei sau de copierea directă a concurenței, lipsa generală de relevanță pot pune pe butuci compania. Cu ajutorul unor servicii de branding îți concentrezi ideile și mesajul de bază într-o ofertă pe înțelesul clienților.

5. Modelul ori strategia ta de afaceri s-a schimbat

Nu poți prevede întotdeauna factorii exteriori ce îți influențează afacerea, dar modul în care compania ta este percepută ar trebui să se alinieze întotdeauna cu modul în care operează în culise.

Orice rebrand cuprinzător începe de la consolidarea scopului, viziunii, misiunii și valorilor companiei. De ce există compania ta? Unde se îndreaptă? Cum va ajunge acolo? Ce valori definesc cultura companiei tale? Articularea clară a acestor principii directoare este punctul de plecare în efectuarea de servicii de branding.

6. Ți-ai depășit marca

Chiar dacă îți gestionezi în mod expert brandul pe măsura evoluției în timp, va veni un moment în care ai depășit iterația originală. Este o chestiune de „când” nu „dacă”. Nu trebuie să abandonezi complet vechea marcă. Deşi există slăbiciuni pot exista atuuri pe care dorești să le folosești în continuare. Înainte de apelarea la servicii de branding trebuie identificate toate aceste puncte și definită direcția viitoare.

7. Sunteți în curs de fuziune sau achiziție

Fuziunile și achizițiile implică aproape întotdeauna rebranding-ul la un anumit nivel și este important să analizăm modul în care marca achiziționată se încadrează în arhitectura brandului interesat.

O arhitectură coerentă a brandului este esențială pentru performanța oricărei companii, dar mai ales a celor implicate în fuziuni și achiziții. Prin servicii de branding cu un accent meticulos pe arhitectura mărcii se asigură succesul durabil al tuturor entităților implicate în tranzacție.

8. Te-ai mutat sau te-ai extins dincolo de spațiul geografic căruia te adresezi

Întreprinderile regionale se confruntă adesea cu realitatea unui rebrand atunci când apare expansiunea. Dacă numele mărcii tale este legat de locul unde îți desfășori activitatea, e cazul să fie regândit.

Prin servicii de branding, cercetarea aprofundată a clienților îți permite să identifici provocările unice ale acestora pe teritoriul nou definit.

9. Trebuie să-ți disociezi marca de percepțiile negative

În aceste zile nu este nevoie de mult pentru ca un cuvânt sau un concept să capete conotații negative. Datorită rețelelor de socializare, greșelile politice sau în afaceri se pot răspândi rapid, transformând o marcă odinioară inofensivă într-un scandal public.

Rebrandingul este adesea cel mai simplu și mai eficient remediu în aceste situații, începând cu un audit intern al mărcii pentru a evalua unde și cât de profund se desfășoară asociațiile nedorite.

10. Întâmpini dificultăți în creșterea prețurilor

În cazul în care prețul de piață pentru produsele sau serviciile tale pare fixat, în ciuda costurilor în creștere ale materialelor, un rebrand poate fi o modalitate eficientă să ieși din impas.

Valoarea ofertelor tale este înrădăcinată în mintea celor pe care îi servești. Firmele care oferă servicii de branding asigură puterea de a redefini valoarea pe care clienții o acordă ofertelor tale facilitând creșterea prețului. Mărcile puternice sunt mai profitabile, datorită faptului că reprezintă mai mult decât sigle elegante și sloganuri inteligente. Puterea de stabilire a prețurilor pe piața pe care o controlează îi ajută să domine și să contracareze amenințările concurențiale.

11. Încearcă să te conectezi cu un public nou

Întotdeauna există o altă generație care cheltuiește în prezent bani pe piață. Dacă încerci să atragi atenția unui public nou, probabil este timpul să-ți schimbi imaginea. Promovarea loialității mărcii în rândul noilor segmente de clienți începe cu asigurarea faptului că marca ta este relevantă pentru nevoile lor. Prin servicii de branding de tip brand-tracking poți monitoriza motivațiile, preferințele, nevoile și obiceiurile de cumpărare ale clienților noi și poți ajusta ofertele și imaginea în consecință.

12. Recrutarea oamenilor talentați

Oamenii cei mai talentați își doresc să lucreze la cele mai bune companii. Dacă întâmpini probleme în recrutarea candidaților de top pentru, s-ar putea să fie din cauza faptului că brandul nu se află la nivelul pretențiilor. Prin servicii de branding ai ocazia să-ți redefinești marca nu doar pentru clienții tăi, ci și pentru angajații actuali și viitori.

Rebrand-ul mărcii ca angajator este o modalitate de atragere de candidați care se vor transforma în angajați ce contribuie pozitiv la cultura companiei.

De ce este esențială apelarea la servicii de branding pentru afacerea ta

Așa cum am văzut în unele dintre exemplele de mai sus, o marcă puternică asigură alegerea de către clienți a produsului sau serviciul oferit de tine, nu de concurență.

Din păcate, chiar și cele mai puternice mărci au însă o durată a valabilității. Din cauza fluctuației pieței și a evenimentelor dincolo de controlul companiei, un brand rămâne proaspăt și relevant timp de maxim 5 - 10 ani.

Nu se pune problema dacă firma ta va trebui să-și modifice imaginea, ci când. Înțelegerea semnelor enumerate mai sus te vor ajuta să identifici momentul necesar folosirii unor servicii de branding.

Deci, ai decis să renovezi.

Ce urmează? Rrebuie să ții cont de câteva lucruri importante, dacă vrei să investești timpul și banii necesari pentru servicii de branding.

Obține acordul managementului

Este esențial ca managementul superior să înțeleagă valoarea rebrandingului și să fie dispus să joace un rol activ în proces. O strategie a brandului este concepută și implementată de sus în jos.

Construiește echipa internă potrivită

Echipa internă pe care o strângi pentru a lucra la imaginea brandului este la fel de importantă ca firma pe care o contactezi pentru servicii de branding.

Definește obiectivele, bugetul și termenele limită

Este important să stabilești obiective specifice și realizabile, precum și un calendar și un buget realist. Costul și timpul variază pentru fiecare rebrand, în funcție de dimensiunea și complexitatea afacerii tale.

Găsește partenerul de marcă potrivit

Unul dintre cei mai importanți pași în pregătirea strategiei efectuării de servicii de branding este alegerea unei agenții competente atât în strategie, cât și în execuția creativă.

Concluzie

Un lucru este sigur, un rebrand este o parte naturală a creșterii oricărei afaceri și trebuie efectuat înainte să devină prea târziu.

Indiferent de motivul care te determină să contactezi o agenție de branding, poți fi sigur că ai luat decizia corectă,. Investiția având potențialul să fie recuperată înzecit pe viitor.

Dacă a venit timpul pentru revizuirea brandului tău, ne poți contacta: https://bvrlodge.ro/