OMV Petrom: Creșterea economică a României și suplimentarea parcului auto cu 630.000 de mașini a majorat cererea de carburanți cu 6,7%
Benzinarie, carburanti
Cererea de carburanţi s-a majorat semnificativ anul trecut, cu 6,7%, ca urmare a creşterii economice a României şi suplimentării parcului auto al ţării cu 630.000 de maşini, a declarat, miercuri, Mariana Gheorghe, CEO al OMV Petrom.
"Cel mai important factor a fost cererea de produse energetice din România, piaţa noastră principală, care, pe fondul creşterii economice deosebite a României, cea mai mare din comunitatea europeană, conform statisticilor, a avut un impact pozitiv asupra cererii de produse", a afirmat ea, potrivit Agerpres.
Potrivit reprezentantului OMV Petrom, la aceasta se adaugă faptul că, anul trecut, parcul auto al ţării a crescut cu peste 630.000 de maşini.
"La carburanţi am văzut o creştere substanţială a cererii de 6,7%, unde nu a fost doar creşterea economică un factor important, dar şi cele peste 630.000 de maşini noi şi second-hand care au intrat în România şi care au avut efect asupra cererii de carburanţi", a susţinut Gheorghe.
Cererea de gaze a crescut cu 5%, iar cea de electricitate, cu 4%. "Aceste cifre au fost reflectate în veniturile noastre şi în general în performanţa noastră financiară", a spus Gheorghe.
Pentru 2018, oficialul Petrom estimează că cererea de carburanţi va continua să crească, pe fondul creşterii economice pe care o aşteaptă, iar consumul de gaze şi de electricitate vor fi similare cu cele de anul trecut.
Grupul OMV Petrom a înregistrat în 2017 un profit net în valoare de 2,489 miliarde de lei, de aproape 2,4 ori (140%) mai mare faţă de rezultatul net afişat în anul 2016, respectiv de 1,038 de miliarde de lei, conform rezultatelor financiare neauditate publicate miercuri de companie.
Profitul net atribuibil acţionarilor OMV Petrom a fost anul trecut de 2,491 miliarde de lei, mai mare cu 139% faţă de aceeaşi perioadă din 2016. Profitul pe acţiune s-a cifrat la 0,0440 lei.
În trimestrul IV al anului trecut, OMV Petrom a obţinut un profit net de 642 milioane lei, cu 301% mai mare comparativ cu cel din perioada similară din 2016.
Anul trecut, preţul barilului de petrol a crescut cu 24% (cotaţia Brent), iar marja de rafinare a companiei a crescut cu 11% (7,75 dolari pe baril).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS