Fabrica din Franta, de la Joué-lès-Tours (sud-vest de Paris), are 930 de angajati, dintre care 200 vor continua sa lucreze la produse semifinite, potrivit companei, transmite Wall Street Journal. 

Dintre cei 730 afectati de masurile de restructurare, 250 vor primi oferte de pensionare anticipata, iar 480 vor primi locuri de munca la alte divizii Michelin. Cei care refuza vor avea la dispozitie programe de training pentru a gasi alte locuri de munca. 

Michelin va concentra toata productia de anvelope auto din Franta la o singura fabrica. 

Cererea pentru anvelope auto din Europa a scazut cu 25% din 2007, iar fabricile Michelin din regiune opereaza la 60% din capacitate, a precizat compania. 

Cererea la nivel global este de asemenea in scadere, coborand cu 1% in primul trimestru, potrivit estimarilor Michelin.  Vanzarile de anvelope pentru autocamioane ale Michelin au scazut in primul trimestru, la nivel global, cu 5,6% in volum si cu 8,6% ca valoare.  Vanzarile de autovehicule mari in Europa au crescut in primele patru luni ale anului cu 14%, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile. 

Anuntul Michelin, in special cele 700 de concedieri, vine intr-o perioada sensibila politic. Guvernul socialist condus de presedintele Francois Hollande incearca sa franeze cresterea somajului, ajuns al cote record in contextul recesiunii economice. 

Compania si-a reafirmat angajamentul pe termen lung fata de industria franceza, insa va continua reorganizarea operatiunilor din tara prin consolidarea productiei.  Producatorul de anvelope auto a anuntat ca va investi 800 milioane euro in operatiunile din Franta pana in 2019, pentru dezvoltarea fabricilor. Din aceasta suma, 220 milioane euro au fost alocate pentru un centru de cercetare si dezvoltare. 

Productia de la Joué-lès-Tours va fi transferata la fabrica din La Roche-sur-Yon, unde compania va investi 100 milioane euro pentru retehnologizare si cresterea capacitatii de productie la 1,6 milioane anvelope pe an, din care 75% vor merge la export. 

In privinta fabricii din Algeria, Michelin a precizat ca unitatea este prea mica pentru a deveni competitiva si nu are spatiu pentru extindere.