De piatra sa fi fost si nu puteai trece nepasator pe langa masinile luxoase de sute de mii de euro, mereu castigatoare, in cercul stramt si exclusivist al miliardarilor. Zeci de vizitatori au admirat minute in sir minunatiile pe 4 roti.

Si cum si-au dat seama ca o astfel de ocazie nu prind in fiecare zi, cei mai multi au plecat spre casa si cu o amintire pentru albumul foto.

Cea mai scumpa masina de la expozitie este un Mercedes si costa aproape un sfert de milion de euro. Cu toate astea, 9 romani se pot mandri cu o astfel de bijuterie.

Revenim insa cu picioarele pe pamant si ne indreptam catre autoturismele ieftine, singurele care mai reusesc sa miste piata auto. Aici, preferintele sunt clare: romanii vor masini ieftine, cat mai incapatoare, care sa poata fi revandute la un pret bun.

In aceste conditii, majoritatea constructorilor au inceput sa faca automobile compacte cu portbagaj mare, cum e si noul B-Max, Fordul made in Romania.

Fireste, in vremuri de criza, la fel de bine functioneaza si ofertele speciale. Opelul Corsa, de exemplu, cu motorizare de 1,2, vine cu o reducere de 3.000 de euro, iar Citroen C5 e mai ieftin cu 4.500 de euro. Altii in schimb, cauta masini de epoca.

Cei mai multi romani raman insa indiferenti la incercarile producatorilor de a reinvia piata auto. Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale noi au scazut in primele doua luni din acest an cu 11,7%, fata de ianuarie-februarie 2011.