Masinile inscrise in Bulgaria, predispuse la accidente
Ponderea vehiculelor inmatriculate in Bulgaria in totalul accidentelor din Romania in care sunt implicate masini inscrise in strainatate a crescut de 10 ori in perioada 2005 - 2010, la peste 30%, iar asiguratorii bulgari tergiverseaza plata daunelor.
In cazul unui accident, asiguratorii bulgari motiveaza tergiversarea achitarii despagubirilor prin faptul ca autovehiculul nu mai apartine unui cetatean bulgar, ci unuia roman, caz in care acesta ar fi trebuit sa detina o polita RCA emisa de un asigurator roman. Al doilea motiv invocat de asiguratorii bulgari este faptul ca polita RCA incheiata in Bulgaria este emisa pe numele cetateanului bulgar, dar nesemnata de acesta, ci de cetateanul roman si, in acest caz, contractul de asigurare nu este valabil.
“Personal, nu ma deranjeaza ca o parte dintre cetatenii romani inmatriculeaza autovehicule in Bulgaria, nu in Romania, pentru evitarea taxelor locale si a asigurarilor RCA emise de companiile locale. Sunt deranjat ca asiguratorii bulgari tergiverseaza plata daunelor provocate in Romania de autovehicule inmatriculate in tara vecina", a declarat, marti, directorul general al brokerului Avus International, Ionel Dima.
El a adaugat ca in 2010, potrivit datelor Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (BAAR), din cele peste 10.200 de accidente provocate pe plan local de autovehicule inmatriculate in strainatate, 3.138 de accidente au revenit celor din Bulgaria.
"Practic, ponderea accidentelor provocate de masini inmatriculate in Bulgaria a urcat pe locul 1, devansand Italia, cu o pondere de peste 30% din total. In urma cu cinci ani, Bulgaria se plasa pe locul 9 in totalul accidentelor, cu o pondere putin peste 3%, respectiv 156 de accidente, la un total de peste 4.400 de accidente.In 2005, Italia detinea prima pozitie in acest clasament", a spus Dima.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS