Lovitură pentru prima economie a Europei. Producția auto din Germania, la cel mai scăzut nivel din ultimii 23 de ani
Volkswagen
Producţia de automobile a Germaniei a coborât anul trecut la cel mai scăzut nivel de după 1996, în contextul în care prima economie europeană suferă de pe urma consecinţelor războiului comercial global, transmite Bloomberg.
Cifrele publicate de Asociaţia Industriei Auto Germane (VDA) arată că, anul trecut, constructorii auto germani precum Volkswagen AG, BMW AG şi Daimler AG au produs 4,66 milioane vehicule la uzinele lor din Germania, cel mai mic număr de după 1996.
Potrivit VDA cifra din 2019 este cu 9% mai mică decât cea din 2018 şi este rezultatul reducerii cererii venite de pe pieţele internaţionale, scrie Agerpres.
Statutul Germaniei de mare putere globală în domeniul manufacturier s-a construit în mare parte pe industria auto, însă, în ultima vreme, îngrijorările legate de poluare, intensificate de scandalul manipulării emisiilor poluante izbucnit în 2015 la Volkswagen, disputele comerciale şi încetinirea economică au afectat cererea pentru automobilele germane. Daimler, Volkswagen şi producătorul de componente auto Continental AG au început să restructureze personalul pentru a diminua costurile.
În paralel, industria auto germană trebuie să cheltuiască miliarde de euro pentru a dezvolta vehicule ecologice şi a contracara extinderea serviciilor de tip ridesharing, precum Uber Technologies Inc., companie care în prezent are o valoare de piaţă comparabilă cu cea a Daimler.
Pe de altă parte, cifrele publicate luni de VDA arată că piaţa auto internă a Germaniei a crescut cu 5% anul trecut, după ce cumpărătorii au înregistrat 3,6 milioane de noi autoturisme, cel mai mare număr de după 2009. Cu toate acestea, Asociaţia Industriei Auto Germane se aşteaptă ca piaţa să se contracte în acest an.
Separat, Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a informat că Germania a trecut în faţa Norvegiei, devenind cea mai mare piaţă auto europeană pentru vehiculele electrice cu 63.281 de unităţi vândute anul trecut.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS