Lipsa locurilor de parcare a pus pe picioare una din cele mai banoase afaceri: cea de ridicat masini. VIDEO.
La Iasi, de pilda, un sofer ghinionist plateste aproape 430 de lei. Iar in Bucuresti, taxa creste in functie de greutatea masinii.
In Sectorul 6 al Capitalei, masinile nu sunt doar ridicate, ci si cantarite, pentru ca firma sa stie cu cat sa ne taxeze. In cazul masinilor mai usoare, de pana in 2.500 de kilograme, plata la recuperare este de 677 de lei.
In schimb, cine are o masina mai grea de doua tone si jumatate, achita 900 de lei.
Nu scapa ieftin nici cei din alte sectoare: taxele sunt intre 500 si 850 de lei, pentru recuperarea masinilor parcate in locuri interzise.
Nu ne miram ca multi bucuresteni prefera sa nu-si mai ia masinile din parcurile firmelor de ridicare. In multe cazuri, taxele ar fi mai mari decat valoarea autoturismului. In fiecare luna, in Bucuresti sunt abandonate 30 de masini.
Nemultumiti, soferii acuza Primaria Capitalei ca nu amenajeaza locuri de parcare. De altfel, unde nu reuseste statul, intervin particularii care castiga bani buni din parcarile private.
In orasul in care 9 masini se bat pe un singur loc, iar oficialii nu se grabesc sa rezolve aceasta problema, fac profit cei care au deschis parcari private.
Ar fi nevoie urgenta de 20.000 de locuri. Primaria Generala promite in urmatorii ani 5 parcari cu 4.500 de locuri in total.
Intre timp, firmele care salta masini prospera. In sectorul 6, de pilda, pentru un autoturism mai greu de 2 tone si jumatate platiti cu 220 de lei mai mult pe zi.
In schimb, in Iasi, autoritatile au dublat taxele pentru ridicarea masinilor indiferent de greutate.
A crescut taxa si in Timisoara, unde pana de curand ati fi platit 460 de lei.
Capitala este insa campioana la ridicarea de masini. Lunar, in Bucuresti se ridica aproape 6.000 de autoturisme.
Raportul dintre masinile inmatriculate si numarul locurilor de parcare este cheia dupa care functioneaza una dintre cele mai banoase afaceri date de stat firmelor private, cea a ridicarilor de masini. In unele orase, tarifele, si asa foarte mari, au crescut, scrie ziarul Gandul.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS