Detroit sau oficial NAIAS (North American International Auto Show) este primul salon important de la inceputul anului. Germania si Anglia au detasat acolo cele mai bune modele ale lor ca sa castige de pe-acum piata din 2013.

Au fost si premiere, iar Mercedes a avut-o probabil pe cea mai importanta la nivel mondial: noul CLA sau baby CLS. Blogurile, site-urile de specialitate si fluxurile de stiri s-au ingramadit si la Bentley, care a aratat pentru prima data cea mai rapida limuzina decapotabila cu patru locuri – Bentley GTC Speed Convertible (330 kmh, 630 CP, 0-100 kmh in 4 secunde).

Cea mai neasteptata lansare, de care s-a indragostit toata lumea, a fost Chevrolet Stingray (Corvette C7, de fapt). Americanii l-au comunicat ca Stingray pentru amintirea anilor de glorie in care masina era cult nu doar pentru SUA, ci pentru toata Planeta.

Chevrolet a lansat Corvette pe 17 ianuarie 1953, iar 10 ani mai tarziu au intitulat-o Sting Ray, apoi din 70 a fost Stingray. Asta pentru ca seamana mereu, de la o generatie la alta, cu o pisica de mare.

Americanii au avut ieri prima stire cu Stingray pe toate site-urile. Nu mai conta nici Mercedes, nici Bentley, nici macar Audi cu RS7 (care a crescut la vanzari in SUA mai bine decat concurenta de la BMW si Mercedes).

Motorul noului Corvette este si el nou, un V8 cu aceeasi capacitate – 6,2 litri, dar cu o putere sensibil mai mare: 450 de cai. Cutiile de viteze sunt manual cu 7 trepte sau automate cu 6 si cu padele in spatele volanului. Transmisia si motorul au si un sistem de sincronizare a turatiilor pentru schimbarea mai usoara a treptelor. C7 atinge suta in 4 secunde, iar cu un pachetul ultrasport (Z51) va cobori sub 4 secunde.

Estetic, un Corvette ramane un Corvette cum un Porsche sau un Ferrari raman Porsche si Ferrari orice le-ai face. Linia ramane aceeasi si la Corvette 2014, elementele difera un pic, iar in acest caz vorbim de zona spate unde multi au zis ca si-a bagat coada un fan Nissan GT-R. Esapamentul cu patru tevi in linie ramane insa ceva de un spectacol devastator.

Americanii au folosit aluminiu pentru cadru si au redus greutatea cu 45 de kg in timp ce rigiditatea (esentiala pentru o masina sport) a crescut cu 57%. Problema vine insa la motor, care poate functiona si in 4 cilindri la viteza de croaziera pentru un consum mai bun. Toate softurile si mecanismele care fac asta (plus un sistem care stabilizeaza tinuta la acceleratii puternice) ingreuneaza masina cu aproape acelasi numar de kg.

Dincolo de acest lucru, americanii au reusit insa un lucru foarte important, sa echilibreze greutatile fata-spate in raport perfect (50/50).

Chevrolet Stingray are pentru noul model un selector pentru stilurile de condus. Se pot regla din el mai multi parametri ca niciodata: modul in care schimba cutia de viteze, economia de benzina, directia, sunetul esapamentului, suspensia magnetica si controlata electronic, controlul tractiunii etc. Sunt 5 moduri presetate: weather, eco, tour, sport si track.

Pretul si datele de livrare in showroom nu au fost anuntate, dar mai mult ca sigur se vor intampla ambele in cateva zile. Estimativ, masina costa undeva la 80.000 de euro pentru Europa, iar primele modele fabricate ar trebui scoase la vanzare cel mai tarziu in vara.