Germania își exportă în ritm record mașinile diesel second-hand. 11.500 au ajuns în România, anul trecut
Masini, parcare
Germania exportă automobile diesel second-hand într-un ritm record, în condiţiile în care şoferii sunt nesiguri cu privire la posibilele interdicţiile de circulaţie în oraşele germane, informează Bloomberg.
Potrivit unui studiu realizat de o universitate din Germania, aceşti factori au crescut anul trecut exporturile de automobile diesel second-hand cu o cifră record de peste 20%, potrivit Agerpres.
În 2017, italienii şi austriecii au fost cei mai mari cumpărători de automobile diesel second-hand din Germania, în timp ce vânzările spre Croaţia şi Ucraina aproape s-au dublat.
Potrivit Biroului Federal de Statistică, Germania a exportat în total 239.541 de automobile diesel second-hand anul trecut, cel mai ridicat nivel de după 1990.
Italia, cu 22.400 de unităţi şi Austria, cu 21.600 de unităţi, au fost cei mai mari importatori, în timp ce vânzările Ucraina s-au dublat la circa 15.700 de unităţi.
România este pe locul şapte în top, după Ungaria, cu 11.500 de automobile diesel second-hand importate anul trecut din Germania.
Această creştere a exporturilor de automobile diesel second-hand din Germania coincide cu o scădere a înmatriculărilor de automobile diesel în Germania.
Consumatorii cumpără mai multe automobile cu motoare pe benzină, un trend care a început după scandalul din 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante pentru aproximativ 11 milioane de automobile diesel vândute la nivel global.
"Sentimentul faţă de motoarele diesel este unul negativ în Germania", spune Christian Kille, profesor la Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Wuerzburg - Schweinfurt, care a realizat acest studiu.
În schimb, cumpărătorii străini profită de pe urma scăderii preţurilor, se mai arată în acest raport.
Reticenţa cumpărătorilor germani faţă de automobilele second-hand are legătură şi cu discuţiile privind introducerea unor interdicţii de circulaţie în mai multe oraşe din Germania, după ce astfel de restricţii au fost anunţate deja în unele zone din Stuttgart şi Hamburg.
"Oamenii nu ştiu dacă şi cum va interzice guvernul circulaţia automobilele diesel. Majoritatea oamenilor nu vor cumpăra automobile diesel pentru a fi siguri" susţine Christian Kille.
Acesta subliniază că va avea loc o tranziţie mia accentuată spre vehiculele electrice. Cifrele statistice publicate de Autoritatea federală pentru transport arată că vânzările de automobile hibride s-au dublat în luna iulie până la 13.559 de unităţi, ceea ce reprezintă cotă de piaţă de 4,3%, faţă de una de 2,5% în 2017.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS