Fostul preşedinte Renault și Nissan, Carlos Ghosn, a fugit din Japonia în Liban. „Nu am fugit de justiţie, ci de persecutare politică”
Carlos Ghosn
Fostul preşedinte al Renault și Nissan Motor, Carlos Ghosn, care se afla într-un centru de detenţie din Japonia, a anunţat, marţi, că a ajuns în Liban, de unde intenţionează să discute cu presa în zilele următoare.
"Sunt prezent în Liban. Nu mai sunt ostatic al sistemului judiciar japonez parţial, unde prevalează prezumpţia de vinovăţie. Nu am fugit de justiţie ci de persecutare politică. Acum pot comunica liber cu presa, lucru pe care îl pot face săptămâna viitoare", a declarat Ghosn, potrivit News.ro.
Carlos Ghosn era reţinut la domiciliu în Japonia, în aşteptarea unui proces în 2020 pentru nereguli financiare.
El a ajuns luni la aeroportiul din Beirut, iar potrivit publicaţiei al-Joumhouriya ar fi ajuns cu un avion din Turcia.
În 19 noiembrie 2018, Carlos Ghosn, în vârstă de 64 de ani, a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că ar fi omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde de yeni (38 de milioane de euro/44 de miliarde de dolari) realizate timp de cinci ani, în perioada 2010 - 2015. Dacă va fi găsit vinovat de toate acuzaţiile, Ghosn ar putea fi sta în închisoare până la 15 ani.
În 6 martie 2019, Carlos Ghosn, a fost eliberat din închisoare, după ce a depus cauţiunea în valoare de un miliard de yeni (nouă milioane de dolari). Avocaţii lui au dat asigurări că fostul preşedinte al Nissan, Renault şi Mitsubishi va rămâne în Tokyo, îşi va preda paşaportul şi va fi de acord cu o supraveghere extinsă.
La intrările şi la ieşirile din reşedinţa sa au fost instalate camere de luat vederi, iar Ghosn nu putea folosi internetul și nu putea trimite sau primi SMS-uri. Nu avea voie să comunice cu părţile implicate în proces şi nu avea acces la computer decât din biroul avocatului său.
În închisoare, Ghosn a petrecut mai mult de 100 de zile într-o celulă mică, neîncălzită, perioadă în care a slăbit şi a încărunţit. În ianuarie, Ghosn a dezminţit, în cadrul unei audieri publice la Tribunalul din Tokyo, acuzaţiile de nereguli financiare şi a protestat împotriva detenţiei sale prelungite.
Şi noul său avocat, Junichiro Hironaka, a dezminţit în februarie acuzaţiile aduse clientului său, apreciind că acest caz ar fi o problemă internă a Nissan, iar menţinerea lui Ghosn în închisoare arată că Japonia este în dezacord cu normele juridice internaţionale.
Junichiro Hironaka, în vârstă de 73 de ani, este celebru pentru că a câştigat cazuri intens mediatizate, inclusiv achitarea politicianului Ichiro Ozawa, acuzat de nereguli financiare.
Carlos Ghosn a beneficiat în mod incorect de o compensaţie de 7,8 milioane de euro (nouă milioane de dolari) de la societatea mixtă dintre Nissan şi Mitsubishi, în perioada aprilie - noiembrie 2018, au anunţat cei doi producători auto niponi.
În urma derulării unei investigaţii interne comune, s-a descoperit că Ghosn a fost recompensat de o societate mixtă, cu sediul în Olanda, fără ca vreun membru al Consiliilor de Administraţie să fie informat, au arătat directorii generali ai Nissan - Hiroto Saikawa şi Mitsubishi - Osamu Masuko.
Cei doi producători auto niponi au precizat că iau în considerare modalităţi de a recupera suma de nouă milioane de dolari de la Ghosn.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi mai mult decât Volkswagen şi Toyota.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS