El a spus ca decizia de a produce un nou vehicul din gama de modele seria B a venit in urma punerii la punct a unei noi strategii de reorganizare a fabricilor detinute in Europa de catre compania americana. Astfel, s-a decis ca uzina Ford de la Craiova sa devina o unitate de productie specializata pe vehicule clasa B, potrivit Mediafax.

Investitii de 800 de milioane de euro in fabrica din Spania

Inceperea productiei unui nou model de clasa B, pe langa B-Max, va coincide cu scoaterea din fabricatie a modelului Transit Connect. Chiar si asa, productia acestui model va fi transferata catre uzina Ford din Valencia unde va fi realizata o noua generatie a modelului.

Ford va investi 800 milioane euro in fabrica detinuta in Spania, unde va produce doua modele noi, Transit Connect si crossover-ul Kuga.

Noul model B-Max, produs la Craiova

Reprezentantul companiei americane nu a precizat cand va avea loc lansarea productiei noului model de clasa B.

Nenzen a spus ca activitatile de reorganizare nu vor afecta planurile de productie pentru modelul B-Max care va iesi pe piata incepand de anul viitor. Primele unitati B-Max vor fi livrate in al doilea trimestru al anului viitor.

Ford a asamblat la Craiova primele prototipuri B-Max realizate in Romania. VIDEO

Ford ar putea muta productia de la Craiova la Valencia. Seful companiei reclama “ineficienta” angajatilor

Planul de reorganizare a fabricii de la Craiova va presupune majorarea numarului furnizorilor de componente, precum si al angajatilor, care in prezent se ridica la aproximativ 3.500 de persoane.

Oficialul Ford a precizat ca uzina Ford Romania va functia la capacitatea maxima de 350 de unitati pe zi cand va incepe si productia urmatorului model de clasa B.

Reprezentantul Ford a spus ca mai mult de 90% din productia noul model anuntat va fi exportata.

Ford a inceput deja productia primelor prototipuri B-Max realizate in Romania, urmand ca pe durata verii sa asambleze peste 70 de astfel de masini.

In trei ani, Ford va lansa 20 de modele noi sau imbunatatite

In urmatorii trei ani, compania americana intentioneaza sa lanseze in productie in Europa cel putin 20 de modele noi sau imbunatatite.
Ford a inceput la uzina de la Craiova productia primelor prototipuri B-Max realizate in Romania, urmand ca pe durata verii sa asambleze peste 70 de astfel de masini.

Testele cu prototipurile noului model sunt premergatoare inceperii productiei de serie a automobilului, programata pentru prima parte a anului viitor.

B-Max este un monovolum de clasa mica, model al carui concept a fost prezentat pe 1 martie la Salonul Auto de la Geneva. B-Max va fi construit exclusiv in Romania.

Totodata, Nenzen a reconfirmat inceperea productiei motorului ecoboost, care va deservi productia de vehicule de la Craiova, insa nu exclude si exportul unor cantitati in cazul in care vor exista solicitari de la alte uzine din Europa.

Ford a cerut Guvernului, in 2010, prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investitiile si parametrii de productie care trebuiau atinsi la Automobile Craiova pana in septembrie 2011, invocand criza financiara.

Potrivit contractului initial semnat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ford Romania trebuia sa ajunga intr-un interval de patru ani, pana in septembrie 2011, la un volum de productie de peste 250.000 unitati, in caz contrar compania americana urmand sa plateasca statului daune de pana la 25% din valoarea achizitiei Automobile Craiova.