Ford prelungește până pe 30 aprilie somajul tehnic la Craiova. În Europa, fabricile rămân închise până în 4 mai
Ford Romania
Suspendarea temporară a producţiei fabricilor Ford, la nivel european, se prelungeşte până cel puţin pe data de 4 mai 2020, iar mare parte dintre angajaţii de la fabrica din Craiova vor rămâne în şomaj tehnic până pe 30 aprilie, informează compania.
"Suspendarea temporară a producţiei fabricilor Ford la nivel european se prelungeşte până cel puţin pe data de 4 mai. În acest sens, menţionăm şi că majoritatea angajaţilor Ford Craiova vor rămâne în şomaj tehnic până pe 30 aprilie, deoarece 1 Mai este o sărbătoare naţională. Ford România lucrează îndeaproape cu toate autorităţile relevante pentru aplicarea măsurilor legale comunicate de către Guvern în timpul stării de urgenţă", precizează compania.
Angajaţii fabricii Ford de la Craiova au intrat în şomaj tehnic începând de pe data de 19 martie 2020, iar pe parcursul acestei perioade vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază.
"Este de aşteptat ca suspendarea temporară a producţiei să dureze câteva săptămâni, în funcţie de evoluţia acestei pandemii, de restricţiile impuse la nivel naţional, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar şi de nevoile de stoc ale dealerilor. Această măsură este luată în contextul restricţiilor impuse de guvernele naţionale în privinţa transportului şi contactelor personale, astfel că vânzările de maşini şi componentele sunt afectate la nivelul întregului continent. Pe durata opririi temporare a producţiei, angajaţii Ford Craiova se vor afla în şomaj tehnic şi beneficiază de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, precum şi de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situaţii", menţionau reprezentanţii Ford România, într-un comunicat de presă.
Pe acest subiect, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a declarat că se află în discuţii cu oficialii Ford de la Craiova pentru a găsi soluţii de ajutor, după cele două săptămâni în care compania va susţine din surse proprii plata şomajului tehnic.
"Am primit şi noi astăzi (marţi, 17 martie n.r.) informaţia de la Ford. Compania va susţine primele două săptămâni şomajul tehnic. Suntem în discuţii cu Ford cum putem să ajutăm după aceea. Intenţia noastră este ca nicio companie, pe cât posibil, să nu fie afectată permanent în această perioadă, să susţinem toată industria să putem să trecem peste. Am un mesaj pentru celelalte companii care o duc mai bine în această perioadă şi sunt câteva companii care o duc mai bine: să-şi plătească impozitele la timp, pentru că acele impozite le vom redistribui către acele sectoare din economie care nu o duc foarte bine", a spus Cîţu.
Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o linie completă de autoturisme, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate marca Ford şi vehicule de lux Lincoln şi oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company. Ford are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume.
Ford Europa este responsabilă de producerea, vânzarea şi deservirea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale, având aproximativ 46.000 de angajaţi în unităţile proprii şi în asocierile în participaţie consolidate şi aproximativ 61.000 de angajaţi, dacă includem şi societăţile neconsolidate.
Pe lângă Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europa includ Divizia de servicii pentru clienţi Ford şi 19 unităţi de producţie (12 unităţi proprii şi şapte asocieri în participaţie neconsolidate). Primele autoturisme Ford au fost expediate în Europa în 1903 - în acelaşi an a fost fondată Ford Motor Company. Producţia europeană a început în 1911.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS