Decizie istorica pe piata auto. Ferrari se desparte de compania-mama Fiat Chrysler
Fabrica Ferrari din Maranello. Foto: AFP/Mediafax
Ferrari se desprinde de compania-mama Fiat Chrysler, in incercarea producatorului auto italian de a reduce din datoria istotica pe care o are. Astfel, investitorii vor putea, curand, sa cumpere actiuni ale marcii simbol de automobile sport, scrie CNN Money.
Fiat Chrysler a anuntat ca Ferrari va fi listata mai intai pe bursa de la New York, in jur de 10% din actiuni urmand sa fie scoase la vanzare. Gigantul auto a mai precizat ca este foarte posibil ca actiunile producatorului auto de lux sa se tranzactioneze si in Europa.
Compania nu a dat un termen exact in care va fi efectuata separarea, aceasta urmand sa se incheie la sfarsitul anului viitor.
Actiunile Fiat Chrysler Automobiles au avansat cu 12%, in urma anuntului ca va separa de grup divizia Ferrari, prin vanzarea a 10% din titlurile diviziei la bursa din SUA si posibil in Europa, si distribuirea restului de 90% actionarilor grupului.
Grupul are nevoie de fonduri pentru reducerea datoriilor, iar prin vanzarea de actiuni la Ferrari ar putea obtine 1,15 miliarde de euro, conform estimarilor Mediobanca.
Grupul italian Fiat are mari probleme de finantare de cativa ani, acestea accentuandu-se pe fondul crizei economice. In septembrie, grupul l-a inlaturat de la sefia Ferrari pe Luca di Montezemolo, dupa 23 de ani in aceasta functie.
CEO-ul Fiat Chrysler Sergio Marchionne isi va pastra functgia si dupa separare. Acesta anunta recent ca Ferrari va mari productia pentru a tine pasul cu cresterea numarului de cumparatori ultra-bogati.
Marchionne, care a preluat, in octombrie, si sefia Ferrari, dupa plecarea lui di Montezemolo, declara in septembrie ca intentioneaza sa majoreze treptat productia unor automobile precum modelul LaFerrari, de 1,3 milioane de dolari, in concordanta cu numarul mai mare al clientilor bogati.
"Daca aceasta categorie de clienti este in crestere, trebuie sa fim capabili sa ii urmam. In caz contrar, lista de asteptare devine prea lunga, iar oamenii de plictisesc", a explicat directorul general al Fiat.
Planul contrasteaza cu strategia lui Montezemolo, care ar fi dorit ca Ferrari sa produca doar 7.000 de automobile pe an, pentru a proteja exclusivitatea brandului. Marchionne a indicat in luna mai ca brandul are potentialul de a fabrica anual circa 10.000 de vehicule.
Ferrari, cu sediul in Maranello, Italia, este detinuta de Fiat in proportie de 90% si este o componenta majora a planului lui Marchione de dezvoltare a grupului pe segmentul automobilelor de lux, in urma fuziunii care a dus la crearea Fiat Chrysler Automobiles (FCA).
Montezemolo, care a preluat conducerea Ferrari in 1991, ar fi vrut mentinerea statutului autonom al companiei, care sa nu devina o divizie, precum Lamborghini, detinuta de Volkswagen.
"Oamenii nu ar trebui sa subestimeze importanta Ferrari pentru grup. Din punct de vedere structural, Ferrari ne-a definit si va continua sa o faca", a aratat Marchionne, care a preluat conducerea Ferrari in aceeasi zi in care actiunile Fiat Chrysler Automobiles au intrat la tranzactionare la bursa din New York.
El a spus ca grupul nu are nevoie, din punct de vedere tehnic, sa atraga finantare pentru planul de dezvoltare in valoare de 55 de miliarde de euro, dar board-ul FCA va analiza optiunile existente la sfarsitul lunii octombrie.
Pentru imbunatatirea profitabilitatii in anii urmatori, Fiat Chrysler vrea sa lanseze mai multe modele de lux, precum sedanul Maserati Ghibli, care este dotat cu motoare dezvoltate si construite de Ferrari.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS