Dacia Duster, o masina adorata si totodata contestata!
Odata cu lansarea Daciei Duster, Internetul s-a umplut de comentarii, iar parerile sunt evident impartite. De la: "Bravo Dacia, este o masina buna pentru drumurile noastre", pana la: "Are motor slab si e cam urata". In timp ce toata lumea discuta despre avantajele si slabiciunile noului autoturism, dealerii modelelor concurente se pregatesc sa infrunte primul atac romanesc 4x4.
In stil romanesc, a aparut si primul banc despre Duster, in care doi germani studiaza masina. Apreciaza garda la sol, dimensiunile anvelopelor, iar unul dintre ei trage concluzia: "Romanii ar face orice numai sa nu isi repare drumurile!" Ar face orice, inclusiv un automobil 4x4.
Iar din acest punct de vedere, Duster are o garda la sol de 21 de centimetri si poate trece un vad de 35 de centimetri, adica un sant respectabil, greu de gasit chiar si pe soselele noastre. Specialistii spun ca Duster este cu cel mult 100 de kilograme mai greu decat Loganul clasic, asa ca motorizarile oferite, intre 85 si 110 de cai putere, ar trebui sa fie suficiente.
Punctele slabe ar fi dotarea destul de saraca la variantele mai ieftine, utilizarea masiva a componentelor de plastic la partea de interior, dar si faptul ca anumite elemente de siguranta, cum ar fi sistemul electronic de control al stabilitatii sau airbag-urile laterale, nu fac parte din dotarea standard.
Avantajul pretului este hotarator, insa nu trebuie sa uitam ca varianta de 10.500 de euro are tractiune 4x2, adica doar pe fata. Cel mai ieftin Duster cu tractiune 4x4 costa 12.300 de euro, pret justificat de faptul ca intreaga transmisie si suspensia MacPherson de pe spate au fost preluate de la modelul Nissan Qashqai.
Competitorii de piata masinilor 4x4 privesc si ei diferit lansarea Daciei Duster.
"Duster este un competitor direct pentru Kia, el concureaza doua modele de-ale noastre: Kia Soul si Kia Sportage. Kia Soul are in dotarea standard dotari pe care la Duster nu le gasim nici pe lista de optionale", spune Bogdan Pasa, directorul Kia.
"Nu suntem competitori directi", a comentat scurt Mihai Ivanescu, directorul general al Mitsubishi Romania.
Acum ramane de vazut daca Duster va reusi sa repete succesul Loganului, mai ales la export.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS