Cutremur in Spania: guvernul "ucide" producatorii de masini
Pentru a-si plati datoria publica de 65 de miliarde de euro, Spania a majorat incepand cu aceasta luna TVA-ul, de la 18 la 21%. Rezultatele s-au vazut imediat pe piata auto.
Primele doua saptamani din septembrie au adus dezastrul in industria auto din Spania. Mai exact, vanzarile de masini au scazut dramatic cu 27,6%, adica 12,300 de unitati.
"Aceste cifre confirma temerile noastre, criza din acest sector devine tot mai adanca. Daca maresti texele intr-o piata paralizata de lipsa de finantare, consumul scade iar viitorul este nesigur, inevitabil cererea scade si ea si mai mult", spune Juan Antonio Sanchez, presedintele asociatia de retaileri din industria auto spaniola.
Acesta mai sustine ca nu pretul a indepartat cumparatorii de masini, ci efectul psihologic generat de incertitudinea viitorului. Aceasta a distrus increderea clientilor. "Pana la urma, preturile au crescut cu o medie de 650 de euro. Iar multe companii au decis sa suporte aceste mariri", mai spune Sanchez.
Problema e insa mai adanca de atat. Luna august a fost prima dupa 25 de luni consecutive in care vanzarile de masini au fost pe plus cu 3% in Spania, insa asta s-a intamplat pentru ca oamenii s-au grabit sa isi ia masini inainte de aplicarea noului TVA.
Spaniolii se pot consola cu faptul ca inca o duc mai bine ca grecii la acest capitol. Acolo, vanzarile de masini au scazut cu 50% in luna august in comparatie cu aceeasi perioada din 2011. Guvernul a marit TVA-ul la 23% iar piata auto s-a prabusit. Vanzarile de masini de la 1 ianuarie pana pe 31 august au fost mai mici cu 42% fata de anul trecut, adica 42,072 unitati. Mult mai rau si fata de 2010.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS