Cele mai rapide masini din lume sunt hand-made. Secretele din fabrica bijuteriilor de 1 milion de euro bucata. GALERIE FOTO
Bugatti Veyron inseamna numere incredibile. Are 16 cilindri, 1001 CP, ajunge la 100 km/h in 2,5 secunde, are o viteza maxima de 253 mile/ ora si un pret de pornire de peste 1 milion de dolari. Ceea ce a inceput dintr-o simpla idee in cadrul grupului Volkswagen a luat amploare si a devenit echivalentul unui Concorde pentru drum.
La inceputul secolului 20, numele Bugatti a devenit sinonim cu performanta. Francezul Ettore Bugatti a fondat compania in 1909 si a construit autoturisme cu etichetele performanta si legendar. Cu toate acestea, ghinioanele si evolutia pietelor l-au fortat sa puna lacatul pe usa in 1952, scriu cei de la Business Insider.
Compania a fost resuscitata apoi de doua ori. La sfarsitul anilor 80, omul de afaceri italian Romano Artoli a cumparat drepturile pentru folosirea numelui Bugatti si a construit supermasina EB110. Insa visul frumos a tinut pana in 1995.
Trei ani mai tarziu, Volkswagen a obtinut numele si a inceput sa fabrice numeroase masini concept pentru circuitul de spectacol. Din 2001, nemtii au decis sa construiasca cea mai rapida masina din lume, la comanda, intr-o fabrica din Molsheim, Franta.
Cum se construieste si testeaza Veyron
Spre deosebire de orice alta masina din lume, crearea lui Bugatti este un proces unic si special.
Totul se intampla intr-una dintre cele mai mari fabrici de autoturisme din lume. Cu toate acestea, inima Veyron, motorul cu 16 cilindri, este asamblat manual intr-o camera mica. Piesele la comanda, din titan si aluminiu, sunt livrate de mana, in saculeti sigilati si captusiti. Fiecare piston este facut din aluminiu solid. Motorul este de fapt o configuratie W: doua V8 insurubate impreuna. Mesterii lucreaza o saptamana pentru a-l finaliza. Pentru a-l testa, l-au alergat pe un dyno, pentru prima data in 2001. Acolo a produs 1000 CP. De fapt 3000, din care 2/3 a fost caldura. Cladirea a ars aproape de sol. Cand masina a fost testata prima oara pe drum, la viteza de 321 km/h a scos din spate flacari de 1.8 metri Ceea ce nu e tocmai legal. Asa ca au marit capacitatea de racire. Fiecare Veyron are acum 10 de radiatoare.
Compania italiana Riccardo a fost contractata pentru a face cutia de viteze. L-au facut sa mearga, dar cum aveau sa-l opreasca? Veyron are frane masive de carbon-ceramic. Sunt hand-made in Germania. Ele pot rezista la o caldura de pana la 1.800 de grade Farenheit. Dar nu a fost suficient pentru a opri masina in conditii de siguranta. Astfel, aripa din spate apare pentru a ajuta Veyron sa opreasca de la viteze de peste 200km/h.
Heggemann Aerospace construieste aripile si alte piese in Germania. Partea din fata a masinii se face din otel inoxidabil folosit in industria aerospatiala. Rezervorul de combustibil are 250 de componente separate si dureaza trei zile pentru a-l construi. Cand e gata, e livrat la fabrica din Franta.
Nu existau nicaieri anvelope pentru o masina atat de rapida. Michelin a fost contractata pentru a le da nastere. O anvelopa de iarna poate fi stantata in 30 de secunde. Una Veyron intr-o ora. Un set de patru costa $17.000.
In „atelierul artistilor” din Franta masinile Veyron incomplete sunt tinute in trei sectiuni diferite pana cand sunt gata pentru a fi puse impreuna. Fibra de carbon din cabina soferului ofera protectie pentru ocupanti.
Poate fi greu de crezut, dar partea din fata si cea din spatele masinii sunt tinute impreuna de doar 14 bolturi. Inainte ca panourile caroseriei sa fie montate, masina este testata pentru ca inginerii sa se asigure ca procesul de asamblare a decurs impecabil. Fiecare surub din autoturism este facut de mana. Este nevoie de cinci saptamani pentru a face suruburile pentru o singura masina.
Fiecare Veyron este condus apoi de 300 de mile pentru a se asigura ca lucrarea a fost facuta in mod corespunzator.
La viteza maxima, Veyron acopera mai mult de un teren de fotbal pe secunda. Urmeaza lustruirea timp de 2 zile.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS