Cum arata modelul modelul low-cost de la Maserati, care vrea sa fure clientii Mercedes si BMW
Maserati livreaza dintotdeauna masini scumpe celor bogati. Dupa ce a produs masini sport exclusiviste timp de 99 de ani, compania isi regandeste publicul tinta, orientandu-se spre cei cu venituri mai putin impresionante, noteaza Bloomberg.
In luna septembrie, Fiat planuieste sa introduca pe piata modelul Ghibli, un sedan de talie medie, cu un pret incepand de la 65.600 de dolari, prin care se adreseaza cumparatorilor de BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E sau Audi A6. Prin aceasta miscare, cei de la Maserati (care activeaza sub tutela Fiat din 1993) sunt convinsi ca pot oferi ceva in plus, fata de masinile nemtesti: sex appealul italian, dublat de motoarele puternice ale colegului de brand, Ferrari.
“Trebuie sa le furam cumparatorii germanilor. Suntem pe urma celor mai pretentiosi clienti ai lor, cei care sunt plictisiti de Audi A6 si vor sa se remarce”, spune Benedetto Orvietani, manager in cadrul companiei italiene.
Numele modelului, Ghibli, vine din limba araba si este un cuvant care descrie un vant cald, ce bate in desertul Sahara. Producatorul italian vrea sa isi multiplice vanzarile viitoare si sa ajunga la 50.000 de automobile vandute, pana in 2015. Desi poate sa para o cifra modesta pentru nemti, ai caror producatori vand fiecare cate un milion de masini in fiecare an, amenintarea vine din faptul ca Maserati targeteaza clientii de masini scumpe si foarte puternice, aceleasi care aduc cele mai mari profituri.
Potrivit lui Harald Wester, inginer german care a lucrat la Volkswagen si Audi, inainte sa preia conducerea diviziei de dezvoltare de la Fiat, in 2004, “nemtii sunt limitati in ceea ce priveste preferinta clientilor de a fi diferiti”.
Ghibli este un autoturism sportiv, lucru care se vede din designul farurilor, al capotei alungite si a partii din spate inaltate. Versiunea de baza are un motor V8 de 330 de cai putere, produs de Ferrari, in timp ce interiorul este capitonat cu piele de la producatorul italian Poltrona Frau, cu o traditie de 101 ani. Maserati mizeaza pe aceste detalii de lux, ca sa ii convinga pe cumparatori sa dea cu pana la 20% mai mult decat ar fi platit pentru un sedan nemtesc similar.
Echiparea de top aduce cu sine un motor de 410 cai putere si atinge pana la 285 kilometri la ora. Accelerarea la 100km/h se face in 4,8 secunde, insa pentru toate astea doritorii trebuie sa scoata din buzunar 75,700 de dolari. Ca o comparatie, modelul E550 de la Mercedes, care se vinde cu putin peste 61.000 de dolari, are un motor de 402 cai putere.
“Cred in strategia Maserati. Planul este cu siguranta unul ambitios, dar exista loc pe piata sedanurilor de inalta clasa pentru ceva diferit si, cu o atentie pentru calitate si o retea de distributie bine pusa la punct, Maserati isi poate atinge scopul”, spune Max Warburton, analist la Sanford Bernstein.
Maserati si-a propus sa livreze cel putin 20.000 de masini in acest an, mai mult decat triplu fata de totalul anului trecut. Pana in 2015, se asteapta ca numarul comenzilor de Ghibli sa reprezinte 40% din totalul vanzarilor inregistrate de brand. Pentru asta, Fiat a investit 1,2 miliarde de euro in Maserati, in timp ce Ferrari a angajat 200 de muncitori la fabrica din Maranello, ca sa ii construiasca motoarele.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS