Reprezentantii service-urilor au gasit si motivatia: preturile din service-uri trebuie aliniate la cele din Uniunea Europeana.

In Romania preturile la ora de manopera in service sunt mici, o sa le mai crestem ca sa ajunga la nivelul celor europene” spune Brent Valmar, vicepresedinte APIA.

Daca achizitia unei masini poti sa o amani, revizia sau masina stricata trebuie sa le faci, iar in cazul in care ai masina in garantie esti nevoit sa o faci la service-ul importatorului. Practic, daca nu vrei sa pierzi garantia, esti obligat sa platesti preturile cerute de reprezentanta, care in prezent sunt cel putin duble fata de un service independent.
Insa, ca urmare a preturilor mari cerute de service-urile de reprezentanta pentru o revizie, au aparut tot mai multe cazuri in care romanii renunta la garantia masinii pentru a face revizia la jumatate de pret la service independent.

La service-urile independente vin din ce in ce mai multi clienti cu masini in garantie, care vor sa faca revizia la jumatate de pret.

Avem din ce in ce mai multe cazuri de oameni care vin cu masini de 1 an-2 vechime, inca in garantie, sa-si faca revizia pentru ca la reprezentanta costa dublu. Zilele trecute am avut o Skoda Octavia si un VW Polo care au facut revizia la 30.000 de kilometri, renuntand la garantie”, spune reprezentantul unui service auto independent din Bucuresti.

Revizia pentru Skoda Oktavia 1.9 TDI  costa la service-ul independent aproximativ 440 lei, pe cand la reprezentanta sare de 950 lei. La service-ul de reprezentanta, manopera este cea care face diferenta de pret, fiind de peste 125 lei pe ora.
Proprietarii de service-uri independente spun numarul celor care renunta la garantie in favoarea pretului este din ce in ce mai mare.