Chrysler se mai vinde in Europa doar sub brandul Lancia. Afla de ce
Fiat a oprit miercuri vanzarile de automobile sub brandul Chrysler in Europa, acestea urmand sa fie comercializate sub marca Lancia, in vederea reducerii pierderilor din Europa si diminuarii costurilor cu 1,5 miliarde de euro pana in 2014, relateaza Bloomberg.
"Nu puteam mentine ambele branduri peste tot, a trebuit sa luam o decizie", a declarat Olivier Francois, director al Fiat care conduce operatiunile sub brand Lancia si Chrysler.
El a explicat ca Lancia este un brand mai cunoscut in Europa, iar Chrysler are o recunoastere mai mare in Statele Unite si restul lumii.
Fiat urmeaza sa consolideze din aceasta luna rezultatele Chrysler in rapoartele sale financiare. Grupul italian intentioneaza sa ajunga in acest an la o participatie de 57% la Chrysler, de la 46% in prezent.
Europa este veriga slaba pentru Fiat, care are dificultati sa concureze cu Volkswagen si Peugeot Citroen.
Grupul italian a inregistrat anul trecut in Europa pierderi de circa un miliard de euro, potrivit unui analist al companiei Sanford C. Bernstein.
Este improbabil ca operatiunile Fiat in Europa sa devina profitabile, intrucat are prea putine produse noi, a spus analistul.
Livrarile Fiat in Europa au scazut cu 17% in primele patru luni ale acestui an, iar la nivel mondial s-au redus cu 2,4%.
Fiat va continua sa vanda modele Jeep in Europa, pe langa Lancia.
Marchionne vrea sa transforme marca Jeep a Chrysler si Alfa Romeo a Fiat in branduri de talie mondiala, pentru a concura mai bine General Motors si VW.
Lancia va fi brand local european, cu o gama extinsa de vehicule Chrysler.
Chrysler nu a reusit sa atraga clientii europeni, spre deosebire de General Motors si Ford Motor, care au realizat in regiune vanzari mai mari ca acesta.
In perioada in care Chrysler a fost detinuta de grupul Daimler, vanzarile au atins in 2007 un varf de 120.000 de masini in Europa.
Anul trecut, vanzarile Chrysler in Europa au coborat cu 27%, la 36.900 de vehicule, inclusiv de modele Dodge si Jeep.
In SUA, vanzarile au urcat cu 17%, la 1,09 milioane unitati.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS