"Nu puteam mentine ambele branduri peste tot, a trebuit sa luam o decizie", a declarat Olivier Francois, director al Fiat care conduce operatiunile sub brand Lancia si Chrysler.

El a explicat ca Lancia este un brand mai cunoscut in Europa, iar Chrysler are o recunoastere mai mare in Statele Unite si restul lumii.

Fiat urmeaza sa consolideze din aceasta luna rezultatele Chrysler in rapoartele sale financiare. Grupul italian intentioneaza sa ajunga in acest an la o participatie de 57% la Chrysler, de la 46% in prezent.
 
Europa este veriga slaba pentru Fiat, care are dificultati sa concureze cu Volkswagen si Peugeot Citroen.

Grupul italian a inregistrat anul trecut in Europa pierderi de circa un miliard de euro, potrivit unui analist al companiei Sanford C. Bernstein.

Este improbabil ca operatiunile Fiat in Europa sa devina profitabile, intrucat are prea putine produse noi, a spus analistul.

Livrarile Fiat in Europa au scazut cu 17% in primele patru luni ale acestui an, iar la nivel mondial s-au redus cu 2,4%.

Fiat va continua sa vanda modele Jeep in Europa, pe langa Lancia.

Marchionne vrea sa transforme marca Jeep a Chrysler si Alfa Romeo a Fiat in branduri de talie mondiala, pentru a concura mai bine General Motors si VW.

Lancia va fi brand local european, cu o gama extinsa de vehicule Chrysler.

Chrysler nu a reusit sa atraga clientii europeni, spre deosebire de General Motors si Ford Motor, care au realizat in regiune vanzari mai mari ca acesta.

In perioada in care Chrysler a fost detinuta de grupul Daimler, vanzarile au atins in 2007 un varf de 120.000 de masini in Europa.

Anul trecut, vanzarile Chrysler in Europa au coborat cu 27%, la 36.900 de vehicule, inclusiv de modele Dodge si Jeep.
In SUA, vanzarile au urcat cu 17%, la 1,09 milioane unitati.