Potrivit topului publicat exclusiv de CNN Money, pe primul loc se situeaza Siemens, urmat de BMW, IBM, Google, Microsoft, Bosch, GE, EADS, Coca-Cola si Intel.

Conglomeratul german Siemens a reusit anul acesta sa depaseasca BMW, liderul din 2012, in preferintele celor chestionati. Potrivit Universum, studentii pretuiesc angajatii care ofera inovatie, experienta internationala, garantia locului de munca si posibilitati de avansare si dezvoltare.

Salariile motivante pentru cei aflati la inceptul carierei sunt si ele un factor important, mai scrie CNN Money.

Producatorul german BMW se situeaza si el intr-o pozitie fruntasa, fiind recunoscut pentru partea de inginerie avansata si brandurile populare pe care le are in portofoliu, precum Rolls-Royce si Mini, care atrag studentii ca un magnet.

“BMW este cunoscut drept unul dintre cele mai atractive branduri, nu numai pe care sa il detii, ci si pentru care sa lucrezi”, spune Claudia Tattanelli, director al firmei de cercetare Universum Global.

In ceea ce priveste BMW, compania americana a parcurs un drum lung de la inceputurile sale in domeniul hardware, oferind acum inginerilor pozitii de angajare in consultanta, cloud si managementul datelor.

“IBM este renumita pentru ca ofera unele dintre cele mai bune oportunitati pentru cei care vor sa lucreze in consultanta si au o specializare inginereasca”, spune Tattanelli.

Este, de asemenea, una dintre cele mai mari companii din lume, cu peste 400.000 de angajati si vanzari de 105 miliarde de dolari numai in 2012.

Faptul ca Google si Microsoft se numara si ele printre preferintele tinerilor nu este nici o surpriza. Motorul de cautare ofera avantaje interesante angajatilor sai, cum ar fii mese gratuite la serviciu si birouri deosebite, precum si sesiuni de masaj la locul de munca. Google a ocupat locul 1 in topul Fortune pe 2013 al celor mai buni angajatori.

In ceea ce priveste Microsoft, tinerii sunt entuziasmati de produsele interesante pe care firma le dezvolta, asa cum este cazul consolei de jocuri Xbox One sau a tabletei Surface. Potrivit Universum, primele cuvinte care vin in minte studentilor cand este vorba de Microsoft sunt “prestigiu, oportunitate, progres, inovatie, inteligenta, lideri”. In plus, compania este recunoscuta pentru stabilitatea pozitiilor pe care le ofera, lucru foarte apreciat de tinerii absolventi.