Cat mai valoreaza o masina dupa cinci ani. Ce marci se devalorizeaza cel mai putin
Atunci cand iti cumperi o masina noua, ar fi bine sa te gandesti ca la un moment dat vei vrea sa o vinzi. In acest caz, marcile de masini difera destul de mult intre ele in privinta devalorizarii. Cu alte cuvinte, o masina pe care ai cumparat-o cu 14.000 de euro, ai putea sa o vinzi dupa cinci ani cu doar 5.000 iar una pe care ai platit 20.000 o poti valorifica cu peste 10.000 de euro.
Ca regula generala, masinile de productie germana isi pastreaza cel mai mult valoarea, iar marcile franceze si italiene se devalorizeaza cel mai mult.
De asemenea, atunci cand cumperi o masina ar fi bine sa stii ca nu este o investiti ci o cheltuiala, cu exceptia cazul in care o cumperi pentru firma si iti va produce bani.
O masina noua cumparata isi pierde cel putin 10% din valoare imediat ce a iesit pe poarta comerciantului. Pe toata durata utilizarii ei vei cheltui bani cu combustibilul, reviziile, reparatiile, intretinerea, in timp ce masina continua sa se devalorizeze. In functie de marca si model, devalorizarea continua cu 10-15% pe an.
Pretul cu care vei revinde masina depinde foarte mult si de felul in care ai intretinut-o, adica revizii facute la timp( pe care sa le poti dovedi cu facturi) sau felul in care arata interiorul si exteriorul.
Ca pont, un comparator avizat se va uita, pe langa kilometraj( care poate fi dat inapoi) si la cat de mult este tocit cauciucul de pe pedale. Iti poate da o imagine despre cat de mult a fost condusa masina. De asemenea, cat de mult este tocita tapiteria, volanul, schimbatorul de viteze si butoanele de pe bord.
Daca ne referim strict la marci si modul in care acestea isi pastreaza valoarea in timp, masinile germane Volkswagen, Audi si BMW sunt cele care inregistreaza cele mai mici devalorizari, de circa 50-60% dupa cinci ani, in timp ce Fiat, Renault sau Peugeot se devalorizeaza de peste trei ori in aceeasi perioada.
Ca exemplu, un Audi A4TDi care costa aproximativ 27.000 de euro in 2005 , se vindea anul trecut cu aproximativ 11.000-13.000 de euro, iar acum pretul a scazut la aproximativ 10.000-11.000 de euro.
La fel si in cazul BMW 320 d care se vinde acum cu aproximativ 11.000-12.000 de euro cu 1.000 de euro mai putin fata de anul trecut. In 2005, modelul costa 29.000 euro.
Marcile care inregistreaza cele mai mari scaderi de preturi - de pana la trei ori - sunt Renault, Peugeot si Fiat. Un Renault Megane 1.9 DCI din 2005 care costa 18.000 de euro se vinde acum cu 4.000-5.000. La fel, un Fiat Punto 1.2 I se vinde in prezent cu circa 3.500 de euro. In 2005 era scos pe piata cu aproximativ 12.000 de euro.
Pe acelasi subiect: