Aluminiul, arma secreta cu care Ford va revolutiona industria auto in aceasta vara
Decizia Ford Motors de a construi urmatoarea generatie de pickup-uri Seria F din aluminiu in loc de otel, incepand din aceasta vara, va revolutiona industria auto.
Acesta este un pas gigant pe care Ford il face, in conditiile in care aluminiul – cunoscut mai degraba de la cutiile de bere, poate fi la fel de dur ca otelul si conduce la consum mai mic de combustibil, scrie CNN Money.
Principalul furnizor de aluminiu al Ford este Novelis, o subsidiara a conglomeratului indian Aditya Birla Group, cu sediul in Atlanta.
Coincidenta sau nu, directorul executiv al Novelis este nimeni altul decat Phil Martens, fostul vice-presedinte al Ford, responsabil cu dezvoltarea de produse noi, care a lucrat si la divizia de pickup-uri. Martens a parasit compania in 2005.
Din cauza reglementarilor din ce in ce mai drastice referitoare la reducerea consumului de carburanti, autovehiculele vor trebui sa joace un “triplu rol”, a spus Martens intr-un interviu.
“In primul rand trebuie sa fie mai usoare, in al doilea rand trebuie sa fie mai puternice si in al treilea rand trebuie sa pastreze toate caracteristicile anterioare ale produsului”, a explicat seful Novelis.
Martens a mai spus ca Novelis va furniza mai mult de jumatate din cele 400 de kg de metal folosite de Ford pentru un autovehicul pickup. Acesta va fi produs la o uzina din Oswego, New York.
Potrivit oficialilor Ford, inlocuirea otelului cu aluminiu va reduce greutatea fiecarei masini cu aproximativ 300 kg. “Vor fi si alti furnizori de aluminiu pentru Ford, noi vom asigura materia prima pentru caroserie”, a mai spus Martens.
El a amintit si faptul ca, in perioada in care lucra pentru producatorul auto, Ford a construit un model – Ford Taurus, in totalitate din aluminiu. De asemenea, atunci cand Ford detinea brandul de lux Jaguar, modelul XJ din 2003, a fost facut tot din aluminiu. In prezent, materia prima de la Novalis este folosita la construirea Range Rover.
In mod evident, producatorii de otel nu sunt foarte fericiti de decizia Ford, mai ales ca si General Motors si Fiat cocheteaza cu aceasta idee. Institutul pentru dezvoltarea pietei otelului, un grup de cercetare infiintat de jucatorii din domeniu, sustin insa ca cele doua metale vor fi folosite in continuare impreuna la fabricarea masinilor.
Martens nu a precizat si cand va incepe Ford productia de masini cu caroseria din aluminiu. “Va pot spune cu siguranta ca, la felul in care lucreaza marile companii, nu exista niciun motiv sa credem ca Ford nu va lua aceasta decizia foarte curand”, a mai spus seful Novelis.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS