Accizele si TVA reprezinta jumatate din pretul benzinei. Romanii platesc la carburanti taxe egale cu luxemburgezii, europenii cu cel mai mare PIB per capita
Cosmarul a 4 milioane si jumatate de soferi romani devine realitate. Autoritatile au anuntat ca vor introduce, de anul viitor, o taxa de 7 eurocenti pentru fiecare litru de carburant vandut. Oficialii sustin ca au nevoie de bani mai multi pentru constructia de autostrazi. Si nu este singura veste proasta.
Premierul Victor Ponta, a precizat ca vor creste si accizele la produsele petroliere, odata cu rata inflatiei. Asa ca unii se gadesc deja serios sa renunte la masini.
Andrei Boboc face un experiment: si-a lasat masina in parcare, iar de doua luni merge doar cu bicicleta. "Am ajuns la 700 de km in 2 luni. La un consum de 10 litri inseamna 70 de litri, adica 720 de lei. In doua luni mi-am achitat, practic, bicicleta, economisind din benzina", spune Andrei.
Noua la suta din cei care renunta la masina aleg o bicicleta, 11% merg cu autobuzul, 15% isi impart masina cu prietenii, iar aproape 40% isi folosesc autoturismele cand este necesar.
De la 1 ianuarie, dupa ce va fi introdusa taxa de 7 eurocenti si dupa ce accizele vor creste in functie de inflatie, masina va fi un moft pentru multi alti romani.
Paradoxal, dar fara toate aceste biruri am plati jumatate din banii pe care ii lasam la pompa. Pretul pe care soferii il platesc pentru benzina este 2 lei si 80 de bani. Pentru motorina pretul de fapt ajunge la 3 lei si 30 de bani. Ceea ce scumpeste carburantul sunt accizele, dar si TVA-ul. Noua taxa pentru drumuri, care va fi instituita de la 1 ianuarie, va creste si va duce pretul carburantului peste pragul psihologic de 6 lei.
Astfel, mai nou, Romania devine lider in Europa de est la nivelul taxelor din benzina si motorina. Mai mult, carburantul romanesc are taxe mai mari decat cel din Spania si la fel de mari ca in Luxemburg.
In aceste conditii, nu stim cine va merge pe cei 4.000 mii de kilometri pe care autoritatile se jura ca le vor construi pana in 2027 din banii stransi.
Premierul Ponta promitea la inceputul anului ca nu va mai candida la parlamentare daca autostrada Comarnic-Brasov nu este gata pana in 2016. Autoritatile spera sa acumuleze in fiecare an din noile biruri peste 400 de milioane de euro.
Mai multe despre:
#preturi la benzina#accize carburanti
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS