Moartea unei marci auto emblematice. Dupa 2 ani de lupta pentru supravietuire, si-a anuntat falimentul
Constructorul auto si-a declarat falimentul la inceputul saptamanii trecute, punand astfel capat eforturilor din ultimii doi ani de a salva o marca emblematica, cu o istorie de 74 de ani, potrivit Bloomberg.
Tribunalul din Vanersborg a anuntat ca principalele trei companii ale grupului, Saab Automobile Aktiebolag, Saab Automobile Tools si Saab Automobile Powertrain, au declarat falimentul si vor numi rapid un lichidator. Un oficial al tribunalului a precizat ca cererea Saab este in prezent analizata.
Proprietarul Saab, compania olandeza Swedish Automobile (Swan), a confirmat ca, in lipsa unor noi fonduri, producatorul auto este insolvabil, iar declararea falimentului este in interesul creditorilor. "Ne asteptam ca instanta sa aprobe declaratia si sa numeasca rapid un lichidator pentru Saab Automobile", se arata intr-un comunicat al Swan.
Swedish Automobile (fosta Spyker Cars) a cumparat Saab in februarie 2010, de la grupul american General Motors. Saab a obtinut in septembrie, in justitie, protectie fata de creditori si a incercat fara succes sa atraga finantare.
Actiunile Swedish Automobile au scazut in urma informatiei cu 67%, la 7 centi pe unitate.
Saab a fost infiintata in 1937 ca producator de avioane si a inceput sa fabrice automobile in 1947. Operatiunile din domeniul aeronauticii au fost separate in anii ’90 de productia auto. GM a cumparat o participatie de 50% la Saab Auto, iar in anul 2000 a deveni singurul proprietar.
Grupul american a scos brandul la vanzare in 2009, alaturi de alte trei divizii, in cadrul masurilor de rentabilizare a activitatilor. Swedish Automobile intentiona ca Saab sa ajunga la vanzari de 120.000 de vehicule pe an si sa devina profitabil pana in 2012. Vanzarile Saab nu au atins niciodata aceasta tinta, iar in 2010 au totalizat 31.696 de masini.
Saab Automobile a negociat cu Zhejiang Youngman Lotus Automobile si o banca din China obtinerea unor imprumuturi de 600 milioane de euro.
GM, care are dreptul sa influenteze deciziile legate de Saab datori legaturilor tehnologice, a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca nu poate sustine propunerile de salvare a Saab intrucat ar afecta compania americana.
Intre companiile interesare de Saab au fost Pang Da Automobile Trade din China si bancherul rus Vladimir Antonov, fost actionar al Spyker.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: