Moartea unei marci auto emblematice. Dupa 2 ani de lupta pentru supravietuire, si-a anuntat falimentul
Constructorul auto si-a declarat falimentul la inceputul saptamanii trecute, punand astfel capat eforturilor din ultimii doi ani de a salva o marca emblematica, cu o istorie de 74 de ani, potrivit Bloomberg.
Tribunalul din Vanersborg a anuntat ca principalele trei companii ale grupului, Saab Automobile Aktiebolag, Saab Automobile Tools si Saab Automobile Powertrain, au declarat falimentul si vor numi rapid un lichidator. Un oficial al tribunalului a precizat ca cererea Saab este in prezent analizata.
Proprietarul Saab, compania olandeza Swedish Automobile (Swan), a confirmat ca, in lipsa unor noi fonduri, producatorul auto este insolvabil, iar declararea falimentului este in interesul creditorilor. "Ne asteptam ca instanta sa aprobe declaratia si sa numeasca rapid un lichidator pentru Saab Automobile", se arata intr-un comunicat al Swan.
Swedish Automobile (fosta Spyker Cars) a cumparat Saab in februarie 2010, de la grupul american General Motors. Saab a obtinut in septembrie, in justitie, protectie fata de creditori si a incercat fara succes sa atraga finantare.
Actiunile Swedish Automobile au scazut in urma informatiei cu 67%, la 7 centi pe unitate.
Saab a fost infiintata in 1937 ca producator de avioane si a inceput sa fabrice automobile in 1947. Operatiunile din domeniul aeronauticii au fost separate in anii ’90 de productia auto. GM a cumparat o participatie de 50% la Saab Auto, iar in anul 2000 a deveni singurul proprietar.
Grupul american a scos brandul la vanzare in 2009, alaturi de alte trei divizii, in cadrul masurilor de rentabilizare a activitatilor. Swedish Automobile intentiona ca Saab sa ajunga la vanzari de 120.000 de vehicule pe an si sa devina profitabil pana in 2012. Vanzarile Saab nu au atins niciodata aceasta tinta, iar in 2010 au totalizat 31.696 de masini.
Saab Automobile a negociat cu Zhejiang Youngman Lotus Automobile si o banca din China obtinerea unor imprumuturi de 600 milioane de euro.
GM, care are dreptul sa influenteze deciziile legate de Saab datori legaturilor tehnologice, a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca nu poate sustine propunerile de salvare a Saab intrucat ar afecta compania americana.
Intre companiile interesare de Saab au fost Pang Da Automobile Trade din China si bancherul rus Vladimir Antonov, fost actionar al Spyker.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS