Cum devii angajatul model. Gadgetul care ofera masina gratuita de serviciu, mancare, cafea si chiar vacanta nelimitata
O companie americana, care a pornit in 2008 cu un singur om, are acum 350 de angajati. Mai mult decat atat, a ajuns sa valoreze un miliard de dolari. Profitul vine de pe urma unei aplicatii, utila tuturor pamantenilor cu prea multe pe cap. Concret, este vorba despre un caiet de notite virtual, pentru care utilizatorii platesc un abonament. Totul a inceput desigur, in ''Silicon Valley''.
Cum va suna masina gratuita de serviciu, dar si electrica pe deasupra? Mancare gratuita la serviciu, cafea, gustari si lucruri de genul asta sau chiar vacanta nelimitata. Desigur, exista o singura conditie sa fii cel mai bun la ceea ce faci.
Doar angajatii rad la gluma lui Phil Libin, CEO-ul Evernote, pentru ca stiu despre ce e vorba. Phil e constient ca poate obtine mai mult de la salariat, daca il scapa de anumite probleme personale. Ii faciliteaza, spre exemplu, drumul spre serviciu sau spre casa, punandu-i la dispozitie autoturisme electrice. Acestea au marele avantaj, ca sunt mici si se pot strecura in trafic pe banda de urgenta.
Evernote trimite si o menajera acasa la angajat. Il lasa sa stea si 10 luni in concediu, cu o conditie ca in cele doua de lucru, sa fie productiv. Si poate sa ia si mancare acasa, gratuit, de la cantina companiei.
Insa, toate aceasta atmosfera placuta de lucru pune si o greutate importanta pe umerii angajatilor. Ne spune foarte clar ca Evernote asteapta de la ei sa aiba chef de munca in fiecare zi si, daca e cazul, sa schimbe si lumea pana la sfarsitul zilei de lucru.
350 de oameni lucreaza la aplicatia folosita de 50 de milioane de uituci de pe tot Globul. Este un program care te ajuta sa tii minte lucruri, pentru ca notezi totul intr-un carnetel virtual.
Google si Facebook ofera si ele facilitati interesante angajatilor, cum ar fi spre exemplu sa cheme un frizer direct la birou.
Mai multe despre:
#gadgeturi#aplicatii
Pe acelasi subiect: